Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016

10o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ "ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΕΖΟΝ ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ" ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


Το Εθνικό Θέατρο  στο πλαίσιο του έτους Ελλάδας – Ρωσίας, θα φιλοξενήσει από 19 έως και 22 Σεπτεμβρίου στη Κεντρική Σκηνή και στη Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» του Θεάτρου  Rex,  το 10ο Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική σεζόν Αγίας Πετρούπολης».

Το St Petersburg Theatre Season είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό γεγονός «εξαγωγής παραστάσεων» από την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας. Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2007 προκειμένου να προωθηθούν οι πολιτιστικές, κοινωνικές και τουριστικές σχέσεις μεταξύ Αγίας Πετρούπολης και σημαντικών πόλεων του πλανήτη, που αποτελούν και μεγάλα πολιτιστικά κέντρα. Η ιδέα ήταν ενός σημαντικού ρωσικού θεατρικού σχήματος, των Neva Art και αμέσως κέρδισε την υποστήριξη της Διοίκησης της Αγίας Πετρούπολης, η οποία είναι και ο κύριος χρηματοδότης του, και του Υπουργείου Πολιτισμού της Ρωσίας.

Το Φεστιβάλ παρουσιάζει κάθε χρόνο τις πιο ενδιαφέρουσες και δημοφιλείς παραγωγές της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ρωσίας – παραστάσεις υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, οι οποίες διακρίνονται  για το είδος και την υφολογική ποικιλομορφία τους.

Το Φεστιβάλ με τις επιλεγμένες κάθε φορά παραστάσεις του μέχρι τώρα έχει πραγματοποιηθεί  με επιτυχία στις πόλεις: 2007 Πράγα – Τσεχία, 2008 Βερολίνο – Γερμανία, 2009 Ελσίνκι – Φιλανδία, 2010 Τελ Αβιβ – Ισραήλ, 2011 Μιλάνο – Ιταλία, 2012 Δρέσδη-Γερμανία, 2013 Μασσαλία-Γαλλία, 2014 Τιφλίδα-Γεωργία, ενώ το 2015 φιλοξενήθηκε από το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας στο Βελιγράδι. 

Εκτός από τις παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν επίσημες συναντήσεις εκπροσώπων της Αγίας Πετρούπολης και της πλευράς υποδοχής, με απώτερο στόχο τη σταθερή συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα του πολιτισμού και του τουρισμού.  Οι Ευρωπαίοι αποκαλούν το συγκεκριμένο project «Το πρόσωπο της θεατρικής Πετρούπολης» ενώ οι Ρώσοι δημοσιογράφοι «Θεατρικό παράθυρο στην Ευρώπη».





ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ 20/9
«Η ΠΟΛΗ. ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ. ΓΚΟΓΚΟΛ»
Βασισμένο στο έργο «Παντρολογήματα» και σε άλλα κείμενα του Ν.Β. Γκόγκολ, 18+
Διάρκεια παράστασης: 3 ώρες και 30 λεπτά (με ένα διάλειμμα).

Υπάρχει άραγε, στο κλασικό ρωσικό ρεπερτόριο, πιο περιζήτητη κωμωδία από τα «Παντρολογήματα» του Ν.Β. Γκόγκολ; Εκτός βέβαια από τον «Επιθεωρητή» του ιδίου; Αυτά τα έργα γοητεύουν τόσο τους σκηνοθέτες και  τους ηθοποιούς όσο και τους θεατές, όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα στην πράξη από το 1842, που πρωτοπαρουσιάστηκαν. Ο σκηνοθέτης, Γιούρι Μπουτούσοβ μαζί με αξιόλογους ηθοποιούς συνέθεσε μια θλιβερή ιστορία για την μοναξιά, την αναζήτηση της ευτυχίας, την αδυναμία ενός ονείρου να γίνει πραγματικότητα. Η μυστηριώδης, ανήσυχη πόλη της  Αγίας Πετρούπολης ανέλαβε έναν από τους κύριους ρόλους της παράστασης.

Το σύνολο της παράστασης εκτυλίσσεται σε μια ατμόσφαιρα ονείρου. Η μοναξιά εδώ είναι κανόνας. Κάποιοι την αντιμετωπίζουν με τραγούδια, άλλοι αναζητούν παρηγοριά ταΐζοντας μυριάδες περιστεριών και άλλοι σκέφτονται να διορθώσουν τα πράγματα με τον γάμο. Είναι μια παράσταση για έναν άνθρωπο που προσπάθησε απεγνωσμένα να φτιάξει τις διαταραγμένες σχέσεις του με τον κόσμο. Η ηρωίδα Αγκάφια Τύχονοβνα είναι  μια νύφη χωρίς αγάπη. Αυτή είναι και η μυστηριώδης γυναίκα του Μπλοκ, η πλαστική κούκλα στη βιτρίνα του καταστήματος νυφικών, η ντροπαλή δεσποινίδα και ο κλόουν του τσίρκου με την κόκκινη μύτη και τα τρομαγμένα μάτια. Σ’ αυτήν την παράσταση όλοι θυμίζουν κάποιους άλλους, σε αναγκάζουν να θυμηθείς. Όλοι εδώ είναι πραγματικοί αλλά και φαντάσματα, ευάλωτοι, όπως  οι απλοί άνθρωποι αλλά και μυστήριοι σαν μυθοπλασία.
 Στην παράσταση ακούγονται κείμενα από το μυθιστόρημα του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι «Ο ηλίθιος», από το έμμετρο μυθιστόρημα του Α.Σ. Πούσκιν «Ευγένιος Ονιέγκιν», το ποίημα της Μ.Ι. Τσβετάγιεβα «Είμαστε διαφορετικοί σαν την στεριά και το πέλαγος» κ.α.

Ταυτότητα παράστασης:

Σκηνοθέτης-παραγωγός - Γιούρι Μπουτούσοβ
Βοηθός σκηνοθέτη – Ρομάν Κοτσερζέβσκι
Σκηνογράφος – Νικολάι Σλομποντιάνικ
Σχεδιαστής φωτισμού – Αλεξάντρ Σιβάεβ
Διεξάγουσα παράστασης – Ιουλία Σμέλκινα

Διανομή:
 Αγκάφια Τύχονβνα, Νύφη  Άννα Κοβαλστούκ
 Αρίνα Παντελεημόνοβνα, Θεία Νατάλια Σάμινα
 Φέκλα Ιβάνοβνα, Προξενήτρα Γκαλίνα Σουμπότινα
 Ποντκολέσιν, Υπάλληλος Ολέγκ Φιόντοροβ
 Κοτσκαριόβ, Φίλος Σεργκέι Περεγκούντοβ
 Γιαϊντσνιτσα, Σφούγγατος  Σεργκέι Μιγκίτσκο
 Ανούτσκιν, Απόστρατος αξιωματικός του πεζικού  Ευγκένι Φιλάτοβ
 Ζεβάκιν, Ναυτικός  Αλεξάντρ Νόβικοβ

Λίγα λόγια για το Κρατικό Ακαδημαϊκό Θέατρο Λενσοβιέτ Αγίας Πετρούπολης

Η ιστορία του Κρατικού Ακαδημαϊκού Θεάτρου Λενσοβιέτ Αγίας Πετρούπολης ξεκινάει στις 19 Νοεμβρίου 1933, όταν παρουσιάζεται μια παράσταση βασισμένη στην κωμωδία  του Α.Ν. Οστρόβσκι «Εύκολο χρήμα», σε σκηνοθεσία του Ι.Μ. Κρολ. Έκτοτε εργάστηκαν σε αυτό εξαιρετικοί σκηνοθέτες και σκηνογράφοι: Μπ. Μ. Σουσκέβιτς, Μπ.Β. Ζων, Ν.Π. Ακίμοβ. Για 40 χρόνια (1960-1999) το θέατρο ήταν υπό την διαχείριση του ηθοποιού και σκηνοθέτη Ι. Π. Βλαντίμιροβ, αξιότιμου καλλιτέχνη της ΕΣΣΔ και της Ρωσίας. Μια ολόκληρη εποχή θεατρικής ιστορίας της πόλης είναι συνδεδεμένη με αυτό το όνομα, όπως και οι παραστάσεις της που έγιναν θρύλοι: «Η Όπερα της πεντάρας», «Ημέρωμα της Στρίγγλας», «Οι άνθρωποι και τα Πάθη» και άλλες. Κορυφαίοι ηθοποιοί έλαμψαν στη σκηνή του  θεάτρου Λενσοβιέτ, οι οποίοι και ανέδειξαν γενικά το ρωσικό θέατρο: Α. Φρέιντλιχ, Μ. Μπογιάρσκι, Α. Πετρένκο, Α. Ραβικόβιτς, Ε. Σολοβέι, Ι. Βλαντίμιροβ.
Κατά τα έτη 1996-2006 επικεφαλής του θεάτρου υπήρξει  ο Β.Μπ. Πάζι. Σκηνοθέτης υψηλού επιπέδου, διεύρυνε τις δημιουργικές δυνατότητες του θιάσου, ενώ διατήρησε και τις παραδόσεις του θεάτρου. Η παράσταση «Ο Όσκαρ και η κυρία με τα ροζ» βασισμένη στο έργο του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ, με την μεγάλη ηθοποιό της Αγίας Πετρούπολης, Α. Φρέιντλιχ, κατέκτησε το κοινό.  Οι τελευταίες πέντε σεζόν είναι συνδεδεμένες με την δημιουργική προσωπικότητα του σημαντικού σκηνοθέτη του Θεάτρου και ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της Ρωσίας, Γ. Ν. Μπουτούσοβ. Οι παραγωγές του συμμετείχαν στα πιο εκλεκτά ρωσικά και διεθνή φεστιβάλ. Μεταξύ διαφόρων βραβείων ξεχωρίζουν τα ανώτερα θεατρικά επαγγελματικά βραβεία «Χρυσός προβολέας» και «Χρυσή Μάσκα», το θεατρικό βραβείο Αγίας Πετρούπολης «Προρίβ» και το βραβείο θεατρικής νεολαίας της Αγίας Πετρούπολης στην καλλιτεχνική δημιουργία. Στις καλύτερες παραστάσεις του θεάτρου συμπεριλαμβάνονται φιλόδοξες παραγωγές με σεβασμό στο ύφος του συγγραφέα.

Επικεφαλής είναι ο Βαλέρι Γκραντκόβσκι.

Βιογραφικό Γιούρι Μπουτούσοβ (σκηνοθέτης).

Ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες του ρωσικού Θεάτρου. Μετά την αποφοίτησή του από το ρωσικό ινστιτούτο παραστατικών τεχνών –τμήμα σκηνοθεσίας – (σεμινάρια της Η. Μπ. Μαλοτσέβσκαγια) το 1996 έγινε δεκτός στο θέατρο Λενσοβιέτ. Το όνομά του έγινε γνωστό ήδη από την εργασία του όντας φοιτητής, «Παντρολογήματα» του Ν. Β. Γκόγκολ, «Σημειώσεις από το υπόγειο» του Φ. Μ. Ντοστογιέφσκι και την πτυχιακή του εργασία, η οποία ήταν η παράσταση «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ.
Η πρώτη παραγωγή του Μπουτούσοβ στην σκηνή του θεάτρου Λενσοβιέτ, «Βόιτσεκ» του Γ. Μπύχνερ (1997),  κέρδισε το Θεατρικό Βραβείο Αγίας Πετρούπολης «Χρυσός προβολέας». Η παράσταση συµµετείχε στα Διεθνή φεστιβάλ θεάτρου της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Τσεχίας, της Πολωνίας, της Ιταλίας. Το 1997 στην σκηνή του θεάτρου ανέβηκε μια νέα εκδοχή της παράστασης «Περιμένοντας τον Γκοντό». Η παραγωγή έλαβε δύο έπαθλα, του ρωσικού Εθνικού Θεατρικού Βραβείου, «Χρυσή μάσκα» με υποψηφιότητα για τον «Καλύτερο Σκηνοθέτη» και το «Βραβείο κριτικών και  δημοσιογράφων του θεάτρου». Το 1998 ο Γ. Μπουτούσοβ έλαβε το Διεθνές Βραβείο του Κ.Σ. Στανισλάφσκι με υποψηφιότητα για την «Καλύτερη σκηνοθεσία της σεζόν» για την παραγωγή της παράστασης «Ο επιστάτης» του Χ. Πίντερ στο Θέατρο της Λιτέινι. Τα τελευταία χρόνια ο Μπουτούσοβ βραβεύτηκε με το ρωσικό θεατρικό βραβείο «Χρυσή μάσκα» για τρεις φορές, με υποψηφιότητα για την «Καλύτερη σκηνοθεσία». Οι παραστάσεις του έλαβαν το Ανώτερο Θεατρικό Βραβείο Αγίας Πετρούπολης «Χρυσός προβολέας», τα θεατρικά βραβεία της Μόσχας «Κρυστάλλινη Τουραντότ» και «Γλάρος». Ο Μπουτούσοβ διδάσκει στο Ρωσικό Ινστιτούτο Θεατρικής Τέχνης  (σεμινάρια του Σ. Ζενοβάτς) κι εργάζεται σκληρά σημειώνοντας επιτυχία στην Μόσχα.


ΘΕΑΤΡΟ REX ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ» 21/9
«ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ»
Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι «Οι αδελφοί Καραμάζοφ», 18+
Διάρκεια παράστασης: 3 ώρες και 40 λεπτά (με δύο διαλείμματα).

 «Οι αδελφοί» είναι μια παράσταση για ισχυρά πνεύματα, έτοιμα να κατανοήσουν τον Ντοστογιέφσκι στην πιο καθαρή του μορφή. Αντί για τη συνηθισμένη πλοκή που βασίζεται σε εξωτερικά ερεθίσματα, μπροστά στους θεατές παρουσιάζεται ο εσωτερικός κόσμος των Καραμάζοφ και η φύση της συνείδησής τους. Ο σκηνοθέτης εμβαθύνει πλήρως στην ψυχολογία του ανθρώπου, ο οποίος υποφέρει από τους συλλογισμούς του σχετικά με το νόημα της ύπαρξής του και την ευθύνη των πράξεων και των σκέψεών του.

Αποσπάσματα του κειμένου είναι συγκεντρωμένα σε ένα θεατρικό κολάζ, ενώ μια δευτερεύουσα πλοκή ξετυλίγεται πέρα από τα πλαίσια της ιστορίας. Στην σκηνή βρίσκονται έξι χαρακτήρες: ο Ντμίτρι, ο Ιβάν και ο Αλιόσα Καραμάζοφ, η Κατερίνα Ιβάνοβνα, η Γκρούσενκα και ο νόθος γιος του πατέρα των Καραμάζοφ, Σμερντιάκοφ. Ο καθένας τους είναι βυθισμένος στη δική του κόλαση. Ο Ιβάν ένθερμα κάνει έκκληση για συμπόνια προς τα αθώα παιδιά που υποφέρουν, η Γκρούσενκα γλυκά και νωχελικά συλλογίζεται την αμαρτία, η Κατερίνα Ιβάνοβνα κραυγάζει διαπεραστικά κι ανέλπιστα για το χρέος της αγάπης, ο Αλιόσα προσεύχεται σιωπηλά για τα αδέλφια. Εδώ υπάρχει πολύς αέρας, πολλές παύσεις, πολλές εκφράσεις και κίνηση. Το εύρος αυτό, μεταφέρει τέλεια το δράμα του αληθινού Ντοστογιέφσκι, με την σκληρότητά του και τον αναπόφευκτο ρεαλισμό του.


Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθέτης – Ευγκένια Σαφόνοβα
Σκηνογραφία – Κονσταντίν Σολοβιέβ
Σχεδιαστής φωτισμού – Ντένις Σόλντσεβ
Κοστούμια – Ιλάρια Γιάνκινα
Ηχολήπτης  – Αντρέι Τιτόβ
Σχεδιαστής πολυμέσων – Νατάλια Ναούμοβα

Διανομή:
Ντμίτρι Καραμάζοφ – Φιλίπ Ντιατσκόβ
Πάβελ Σμερντιάκοβ – Σεργκέι Βόλκοβ
Ιβάν Καραμάζοφ – Βιατσεσλάβ Κορομπίτσιν
Γκρούσενκα – Βέρα Παράνιτσεβα
Αλιόσα Καραμάζοφ, Διάβολος – Ευγκένι Περεβάλοβ
Κατερίνα Ιβάνοβνα Βερχόβτσεβα – Ναντέζντα Τολουμπέγιεβα
Λίγα λόγια για το Κρατικό Δραματικό Θέατρο «Πριγιούτ κομεντιάντα»
Το Κρατικό Δραματικό Θέατρο «Πριγιούτ κομεντιάντα» είναι ένα από τα κορυφαία θέατρα της Βόρειας πρωτεύουσας. Στο ρεπερτόριό του βρίσκονται περισσότεροι από 20 τίτλοι Ρώσων και ξένων κλασικών και σύγχρονων δραματουργών.
Το θέατρο ιδρύθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 1987 από τον ηθοποιό Γιούρι Τομοσέφσκι. Το 1995 επικεφαλής του θεάτρου ήταν ο Βίκτωρ Μινκόβ, ο οποίος εισήγαγε ένα νέο μοντέλο εργασίας: το πρώτο κρατικό θέατρο στην Ρωσία χωρίς μόνιμο θίασο - σύνθεση ρωσικού ρεπερτορίου και δυτικού συμβατικού θεάτρου.
Το «Πριγιούτ κομεντιάντα» περιοδεύει ενεργά, συμμετέχοντας κάθε χρόνο στα μεγαλύτερα ρωσικά και διεθνή φεστιβάλ θεάτρου. Πριν από εννέα χρόνια, το θέατρο σχεδίασε και οργάνωσε το πολιτιστικό πρόγραμμα «Θεατρικές σεζόν Αγίας Πετρούπολης», περιοδεύοντας σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Στο ρεπερτόριο του θεάτρου έχουν ενταχθεί τόσο διαχρονικά ρωσικά κλασικά έργα όσο και αριστουργήματα του παγκοσμίου δραματολογίου όλων των εποχών. Ο Βίκτωρ Μινκόβ ανέβασε υψηλά τον πήχη απευθυνόμενος στους λεπτής αισθητικής διανοούμενους θεατές της Αγίας Πετρούπολης. 

Επικεφαλής – καλλιτεχνικός διευθυντής θεάτρου, Βίκτωρ Μινκόβ.

  Βιογραφικό Ευγκένια Σαφόνοβα (σκηνοθέτης)
Το 2002 τελείωσε με άριστα το Περιφερειακό Κολλέγιο Πολιτισμού του Ιρκούτσκ με την ειδικότητα του «Σκηνοθέτη – Παραγωγού» (σεμινάρια της Ο.Α. Κιριάνοβα). Η διπλωματική εργασία της ήταν μια σκηνική σύνθεση βασισμένη στο έργο του Λ. Αντρέεβ «Η ζωή του ανθρώπου». Μετά την αποφοίτησή της πήγε στην Κρατική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης της Αγίας Πετρούπολης (τμήμα του καθηγητή Γ.Μ. Κρασόβσκι), από την οποία αποφοίτησε με άριστα το 2007 με την ειδικότητα του «Θεατρικού Σκηνοθέτη» και της «Υποκριτικής Τέχνης».  Ως σκηνοθετική διπλωματική εργασία ανέβασε την παράσταση «Δώδεκα μήνες» του Σ. Μάρσακ, στη μεγάλη σκηνή του Κρατικού Ακαδημαϊκού Θεάτρου του Ι.Σ. Τουργκένιεβ (στο Οριόλ). Φοιτήτρια ακόμη το 2004 πήρε μέρος στον Διεθνή διαπανεπιστημιακό διαγωνισμό ανεξάρτητων σκηνοθετικών εργασιών, μεταξύ των ανώτερων θεατρικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (Θεατρικό ινστιτούτο του Μπ. Σούκιν), παρουσιάζοντας το έργο «Σόφιτσκα» βασισμένο στο διήγημα του Φ. Ισκαντέρ. Σε αυτήν την πρώιμη σκηνοθετική εργασία απονεμήθηκαν πολλά βραβεία: δίπλωμα για τον καλύτερο γυναικείο ρόλο της Μόνικα Σαντόρο, δίπλωμα για την καλύτερη ομάδα ηθοποιών, δίπλωμα τρίτου βαθμού για υποψηφιότητα στο «Δραματικό απόσπασμα», καθώς και βραβείο κοινού.

Το 2008 προσκλήθηκε στο θέατρο Αλεξαντρίσκι. Ήταν βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Ξένια. Ιστορία αγάπης» του Β. Λεβάνοβ (με σκηνοθέτη τον Βαλέρι Φόκιν – 2009). Το 2010 στη μικρή σκηνή του θεάτρου Αλεξαντρίσκι ανέβασε την παράσταση «Τσάροι» του Χ. Κορτάσαρ, για την δημιουργία της οποίας το 2011 επιλέχθηκε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για το βραβείο θεατρικής νεολαίας της Αγίας Πετρούπολης, «Προρίβ». Το 2012 στο «Θέατρο-Ετιούντ» ανέβασε παράσταση βασισμένη στο έργο της Ντ. Μασλόβσκαγια «Δύο φτωχοί Ρουμάνοι που μιλούν πολωνικά», ένα δρώμενο της θεατρικής σεζόν το οποίο ξεχώρισε.

Το 2016 έλαβε το θεατρικό βραβείο Αγίας Πετρούπολης «Προρίβ» για νέους, με υποψηφιότητα για «τον καλύτερο σκηνοθέτη» για την παραγωγή της παράστασης «Οι αδελφοί» (θέατρο «Πριγιούτ Κομεντιάντα»).

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ 22/9
 «ΜΑΚΒΕΘ»  του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Η τραγωδία «Μάκβεθ» του Ο. Σαίξπηρ ήταν η πρώτη παραγωγή του διάσημου Ευρωπαίου σκηνοθέτη Λυκ  Περσεβάλ στην Ρωσία. Δεν είναι τυχαίο που για το «ρωσικό ντεμπούτο» του, ο σκηνοθέτης επέλεξε το «Μπαλτίσκι ντομ» με το οποίο συνεργάζεται ήδη περισσότερο από δέκα χρόνια και επανειλημμένα αποκαλεί «ρώσικο σπίτι» του.
Ο σκηνοθέτης ποτέ δεν προσέγγισε τον «Μάκβεθ» από τη συνήθη οπτική γωνία. Κύριο θέμα της τραγωδίας γι’ αυτόν αποτελεί κάτι πιο απόκρυφο κι επικίνδυνο: η προσωπική σχέση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Σχέση, η οποία αρχικά γεννά συναισθήματα, ενώ έπειτα με ευκολία μπορεί να τα κάνει στάχτη.  Ο «Μάκβεθ» για τον Περσεβάλ είναι ένα ξεκάθαρο δόγμα συμπεριφοράς μεταξύ του άνδρα, της γυναίκας και της εξουσίας. Ο πόθος για την εξουσία είναι στην πραγματικότητα μια προσπάθεια αντικατάστασης και συμπλήρωσης αυτού του κενού, το οποίο σχηματίζεται όταν η σχέση έχει τελειώσει. Ο άνθρωπος προσπαθεί να αναπληρώσει το κενό, αλλά πέφτει στην παγίδα της εξουσίας. Σ’ αυτήν την περίπτωση είναι καταδικασμένος. Η παράσταση δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού της Ρ.Ο. και του γερμανικού πολιτιστικού κέντρου «Γκαίτε»  στην Αγία Πετρούπολη.


Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθέτης-παραγωγός – Λυκ Περσεβάλ (Γερμανία – Βέλγιο)
Σχεδιαστής παραγωγής – Αννέτ Κουρτς (Γερμανία)
Σχεδιαστής κοστουμιών – Ιρίνα Ριάμποβ (Γερμανία)
Σχεδιαστής φωτισμού – Μαρκ Βαν Ντενές (Βέλγιο)
Χορογράφος – Τεντ Στόφερ (ΗΠΑ)
Μουσική επένδυση – Λόταρ Μίλλερ (Γερμανία), Πάβελ Μιχέεβ (Ρωσία)

Διανομή:
Ντάνκαν, βασιλιάς της Σκωτίας – Ανατόλι Ντουμπάνοβ
Μάκβεθ – Λεονίντ Αλίμοβ
Λαίδη Μάκβεθ – Μαρία Σουλγκά
Μπάνκο – Ρομάν Ντριαμπλόβ
Λέννοξ – Γιούρι Ελάγκιν
Μακντόφ – Αλεξάντρ Μουραβίτσκι
Λαίδη Μακντόφ – Γιούλια Γκορμπατένκο
Μάγισσες – Ευγκένια Τσετβερτκόβα, Τάγια Σάβινα, Γιούλια Ρόντινα, Νατάλια Ζεστόβσκαγια, Άννα Μπουντάνοβα
Μετάφραση από αγγλικά σε γερμανικά – Τόμας Μπρας.
Μετάφραση από γερμανικά σε ρωσικά – Μαρίνα Κόρενιεβα.

Λίγα λόγια για το Θέατρο-Φεστιβάλ «Μπαλτίσκι ντομ»
Το Θέατρο-Φεστιβάλ «Μπαλτίσκι ντομ» διατηρεί μια πολύτιμη θεατρική παράδοση, η ιστορία της οποίας ξεκίνησε το 1936, όταν ιδρύθηκε το κρατικό θέατρο του «Λένινσκι κομσομόλ» της Αγίας Πετρούπολης  (το σημερινό Θέατρο-Φεστιβάλ «Μπαλτίσκι ντομ»).
Το «Μπαλτίσκι ντομ» συνέχισε την παράδοση του ένδοξου προκατόχου του, όντας μία από τις πιο προοδευτικές θεατρικές ομάδες της πόλης. Στο θέατρο αυτό διοργανώθηκε το πρώτο ρωσικό ετήσιο Διεθνές Θεατρικό Φεστιβάλ «Μπαλτίσκι ντομ», το πρώτο - στην Ρωσία –  φεστιβάλ ρωσόφωνων θεάτρων της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών και Βαλτικής «Συναντήσεις στην Ρωσία» και το Φεστιβάλ μονολόγων «Μονόκλ».
Έγινε η στέγη των πρωτοπόρων του σύγχρονου δράματος: των αδελφών Πρεσνιακόβ, του Μ. Ουγκάροβ, του Β. Σιγκαρέβ, του Ι. Βιριπάεβ και άλλων. Εδώ γεννήθηκαν οι πρώτες θεατρικές εκδοχές διάσημων λογοτεχνικών έργων: «Ενταφιάστε με πίσω από τους πλίνθους» του Π. Σανάγιεβ, «Μοναξιά στο δίκτυο» του Γ.Λ. Βίσνιεβσκι, «Πράσινο αντίσκηνο» της Λ. Ουλίτσκαγια και άλλες. Το ρεπερτόριο του θεάτρου είναι ποικίλο. Το κλασικό και το σύγχρονο εκπροσωπούνται από παραστάσεις διαφόρων ειδών. Το Θέατρο-Φεστιβάλ «Μπαλτίσκι ντομ» είναι σταθερά συνδεδεμένο με την εποχή του. Εδώ γεννήθηκε το πρότζεκτ «Διδακτική σκηνή Αγίας Πετρούπολης», το οποίο είναι σχεδιασμένο πρωτίστως για ένα νεανικό κοινό. Η πρώτη παραγωγή αυτού του πρότζεκτ ήταν η παράσταση «Αντισώματα», που κέρδισε το Εθνικό Θεατρικό Βραβείο Ρωσίας «Χρυσή μάσκα» και το Ανώτερο Θεατρικό Βραβείο Αγίας Πετρούπολης «Χρυσός προβολέας».

Επικεφαλής του θεάτρου είναι ο Σεργκέι Σουμπ.


Βιογραφικό Λυκ Περσεβάλ (σκηνοθέτης).
Γεννήθηκε το 1957. Το 1980 αποφοίτησε από το Ωδείο Κονινκλίκ Αμβέρσας με την ειδικότητα του «Ηθοποιού» και άρχισε να εργάζεται στο Εθνικό Θέατρο της Αμβέρσας. Από το 1984 εργάζεται ως επαγγελματίας σκηνοθέτης. Ίδρυσε την Blue Monday Company από κοινού με τον Γκάι Τζόοστεν. Το 1998 ο Περσεβάλ επέστρεψε στο Εθνικό Θέατρο της Αμβέρσας ως επικεφαλής ενώ αργότερα ως καλλιτεχνικός διευθυντής.
Από το 2005 συνεργάζεται αδιάκοπα με το Θέατρο Σαουμπίν στο Βερολίνο. Από το 2009 είναι επικεφαλής του Θεάτρου «Τάλια» στο Αμβούργο. Ο Περσεβάλ ανέβασε αρκετές φορές όπερα στα θέατρα της Στουτγκάρδης, του Αννόβερου και του Βερολίνου. Οι παραστάσεις του κατέκτησαν αναρίθμητα βραβεία και παρουσιάστηκαν στα σημαντικότερα Φεστιβάλ της Ευρώπης. Το 2014 απονεμήθηκε στον Λυκ Περσεβάλ το ρωσικό θεατρικό βραβείο «Χρυσή μάσκα» για την καλύτερη ξένη παράσταση στην Ρωσία.


Κεντρική Σκηνή 19-22/09
Διαδραστική έκθεση κουκλών-μαριονετών
«ΚΟΥΚΛΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ»

Το κρατικό κουκλοθέατρο της Αγίας Πετρούπολης του Ε. Ντέμμενι παρουσιάζει την συλλογή των δημιουργών μαριονετών – κάτι σαν την «Χρυσή Αποθήκη», κούκλες τις οποίες, στην Αγία Πετρούπολη ονομάζουν «ο μεγάλος θίασος του μικρού θεάτρου».
Μεταξύ άλλων: ο ήρωας εθνικών κουκλοθεατρικών παραστάσεων – ο διάσημος Πετρούσκα (1924), οι κούκλες από το έργο «Μαξ και Μόριτζ» (βασισμένο στην ιστορία του Β.Μπους, 1925) και «Το παραμύθι της νεκρής πριγκίπισσας και των επτά ιπποτών» του Πούσκιν (1937), μαριονέτες του προγράμματος συναυλιών του Ε. Ντέμμενι  «Ισπανικός χορός» (1939) και «Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ» του Ο.Σαίξπηρ (1947), η Δαμάστρια από την παράσταση «Στην αρένα – κούκλες» (1955), η κούκλα-ηρωίδα του παραδοσιακού κινεζικού εθνικού κουκλοθεάτρου Σουν-Γιου-Κουν από την παράσταση του Η. Σκοροσπέλοβ «Εύχαροι φίλοι» (1961), δημοφιλέστατος  χαρακτήρας της σύγχρονης ρωσικής λογοτεχνίας Τσεμπουράσκα από το διήγημα του Ε. Ουσπένσκι (1970), ο Πρίγκιπας και η Πριγκίπισσα από την παράσταση «Ενα ευγενικό παραμύθι για την κακή μοίρα» (βασισμένο σε λαϊκά παραμύθια της Ιταλίας), 1999 · ήρωες ρωσικών λαϊκών παραμυθιών από την παράσταση «Γογγυλάκι. Ριάμπα. Κολομπόκ» του Α. Ιβανόβ (2010). Στην έκθεση επίσης παρουσιάζονται οι αφίσες των νέων παραστάσεων του θεάτρου του Ντέμμενι «Το περίφημο παπάκι ο Τιμ» και «Το μωρό ρακούν», καθώς και αφίσες των παραστάσεων των περασμένων ετών.

Λίγα λόγια για το θέατρο
Το κρατικό κουκλοθέατρο της Αγίας Πετρούπολης του Ε. Ντέμμενι είναι το πρώτο επαγγελματικό κρατικό κουκλοθέατρο της Ρωσίας, που ιδρύθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 1918. Στην σκηνή του θεάτρου κατά τα περασμένα έτη ανέβηκαν παραστάσεις, βασισμένες στις ιστορίες του Σαίξπηρ, του Μολιέρου, του Σουίφτ, του Θερβάντες, του Πούσκιν, του Γκόγκολ, του Τσέχωφ, του Μαγιακόφσκι και άλλων μεγάλων συγγραφέων, καθώς και ευρωπαϊκά και ρωσικά παραμύθια.  Στα εργαστήρια του θεάτρου, ακόμα και σήμερα εργάζονται καλλιτέχνες οι οποίοι κατέχουν την τέχνη δημιουργίας των κουκλών με σχοινιά. Η γνώση της λεπτότητας της χειροτεχνίας και η τεχνική δημιουργίας προσφέρουν την δυνατότητα κατασκευής κουκλών κάθε επιπέδου δυσκολίας και  καλλιτεχνικής εκφραστικότητας. Αυτή η παράδοση είναι η κληρονομιά των παλαιών δημιουργών, εργαζομένων επί εποχής του ιδρυτή του θεάτρου, Ε. Σ. Ντέμμενι.