Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

"ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ.ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ" ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ MEWE


Βυσσινόκηπος. Παρασκήνια ονομάζεται η νέα δουλειά της ομάδας MeWe της Κατερίνας Μπερδέκα μετά το Έγκλημα στα παρασκήνια του Γ. Μαρή και τον Κροκόδειλο του Φ. Ντοστογέφκσι. Ο Βυσσινόκηπος. Παρασκήνια είναι η ζωή των παρασκηνίων ενός θεάτρου. Ολα όσα οι θεατές αγνοούν, τα γέλια, οι ανησυχίες, τα προβλήματα, οι επιτυχίες, τα δράματα ενός κόσμου που ζει για το θέατρο, αν και ποτέ δεν εμφανίζεται. Η παράσταση ανεβαίνει στις 7 Μαρτίου 2015 στο φουαγέ του θεάτρου Θησείον, ένα θεάτρο για τις τέχνες σε συμπαραγωγή της MeWe με τη Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.

Βυσσινόκηπος του Τσέχωφ, λοιπόν. Και ενώ στη σκηνή του θεάτρου παίζεται ο Βυσσινόκηπος και από μόνιτορ ακούμε μικρά κομμάτια του σπουδαίου κειμένου, στο φουαγέ, όπου θα παίζεται και η παράσταση, παρακολουθούμε την παράλληλη ζωή των ανθρώπων του θεάτρου. Ο χρόνος μετριέται με όρους των παρασκηνίων. Ξημερώματα πριν την πρεμιέρα, η πρεμιέρα, η επίσημη, πριν τα Χριστούγεννα, Τετάρτη απογευματινή, Σάββατο διπλή, βραδινή, στήσιμο σκηνικού, τα γενέθλια της Μαρίνας, του Βασίλη, της Άννας, η αναγγελία ενός θανάτου, ενός ακόμα, ενός ακόμη, η αντικατάσταση, όταν ο Χρήστος ερωτεύτηκε την Άννα, όταν ο Στέργιος τσακώθηκε με τον Φοίβο, όταν ο παραγωγός κάλεσε το προσωπικό να τους μιλήσει. Η διαδοχή θεατρικών ordino που μετρούν με άλλους όρους τον χρόνο και καθορίζουν τον ιδιαίτερο αυτό κόσμο.
Οι ίδιοι οι άνθρωποι του θεάτρου, απορροφημένοι από την καθημερινότητά τους, αδυνατούν να αντιληφθούν τις ομοιότητες του σπουδαίου κειμένου με τη δική τους ζωή, μέχρι που η πραγματικότητα ενώνει βίαια τους δυο κόσμους…

Κατερίνα Μπερδέκα: "Η ζωή στα παρασκήνια με γοήτευε πάντα.." 
"Η ζωή στα παρασκήνια με γοήτευε πάντα σχεδόν όσο και η ζωή επί σκηνής. Τελείωνα τη δουλειά μου και δεν έφευγα για ώρες, γοητευμένη από αυτή την παράλληλη ζωή των ανθρώπων του θεάτρου κατά την προετοιμασία της παράστασης, στο στήσιμο του σκηνικού, στο κρέμασμα των φώτων, στην πρεμιέρα, στην πρώτη παράσταση, στη δεύτερη, στο sold out, στο άδειο θέατρο. Και τα χρόνια που διαδέχτηκαν το ένα το άλλο με πριμοδότησαν με μεγάλες συγκινήσεις, κλείσιμο θεάτρου, τσακωμούς, επανασυνδέσεις, απογοητεύσεις, αναγγελίες γάμων και θανάτων, έρωτες, χωρισμούς ανάμεσα στην κουΐντα και τα καμαρίνια και στην πλατεία και το φουαγέ.
Χρωστάω στις γωνιές των παρασκηνίων γέλια και σιωπές και όφειλα να ανταποδώσω. Έντεκα χρόνια σκέφτομαι αυτή τη μεταφορά της αθέατης πλευράς του θεάτρου σε κοινή θέα. Και από την αρχή έκανα χάζι την απόσταση που διατηρούν οι άνθρωποι του θεάτρου, που δεν είναι επί σκηνής, από το όποιο έργο διαδραματίζεται στη σκηνή. Σκεφτόμουν λοιπόν, πολύ πριν το επώδυνο κλείσιμο σημαντικών θεάτρων, τι θα γινόταν αν μέσα στη σκηνή παιζόταν ο Βυσσινόκηπος και έξω το θέατρο κινδύνευε να πουληθεί; Θα αντιλαμβανόταν κανείς την επικίνδυνη αναλογία; Κι αν ναι, θα προσπαθούσε να κάνει κάτι; Τι; Και θα τα κατάφερνε;"

Λίγα λόγια για την σκηνοθέτη
Σπούδασε θέατρο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Γιώργου Κιμούλη.
Σκηνοθέτησε τα: «Drunk enough to say I love you» της Κάριλ Τσέτσιλ, «Την Τρίτη στο Σούπερμάρκετ» του Εμμανουέλ Νταρλ, «Έγκλημα στα παρασκήνια» του Γ. Μαρή, «Κροκόδειλο» του Ντοστογιέφσκι, τον «Αρχιμάστορα Σόλνες» του Χ.Ίψεν για την Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+,Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο.
Έχει γράψει και σκηνοθετήσει τα έργα, «6+1 τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα» (Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας), «Ξέχνα το» (Ροές), «3΄΄ η μνήμη του χρυσόψαρου και άλλων ευτυχισμένων ζώων» στον Άδειο Χώρο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου.
Σε συνεργασία με την Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν έγραψε το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας «Euphoria» το οποίο ήταν προτεινόμενο για βραβείο σεναρίου στο «48hours film project».
Από το 2003 έως τώρα είναι Διευθύντρια θεατρικών παραγωγών των εταιριών Λυκόφως και Highway Productions. Από το 2007 έως το 2009 υπήρξε υπεύθυνη ρεπερτορίου στο θέατρο Χώρα. Οργάνωσε την πρώτη εφηβική παράσταση στην Ελλάδα με το έργο «Chatroom» του Enda Walsh, στο Θέατρο Χώρα. Συνεργάστηκε με την Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί(+,Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο στο γραφείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και ως Διευθύντρια των θεατρικών παραγωγών από το 2009 έως το 2014.
Ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου MeWe(2014) με τα μέλη της οποίας ξεκίνησε τη συνεργασία για τις παραστάσεις «Έγκλημα στα παρασκήνια» του Γ.Μαρή και «Κροκόδειλος» του Φ.Ντοστογέφσκι. Με τη MeWe παρουσίασε την παράσταση L.O.L Λέξεις Όλο Λέξεις» μέσα στα σχολεία.

Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μπερδέκα
Κείμενο: Στράτος Σωπύλης, Κατερίνα Μπερδέκα
Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Δημήτρης Παπαλάμπρου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παίζουν οι ηθοποιοί: Φαίδων Καστρής, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Αθηνά Μπερδέκα, Κωνσταντίνος Μωραίτης, Τάκης Σακελλαρίου, Στράτος Σωπύλης
Συμπαραγωγή ΜeWe – Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου

Στην παράσταση ακούγονται ηχογραφημένα αποσπάσματα του Βυσσινόκηπου του Τσέχωφ σε μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου. Στα αποσπάσματα ακούγονται οι φωνές των σκηνοθετών: Κατερίνα Ευαγγελάτου, Γιάννης Καλαβριανός, Λίλλυ Μελεμέ, Γιάννης Μόσχος, Γιάννης Σκουρλέτης, Τάκης Τζαμαργιάς, Κώστας Φιλίππογλου, Αργυρώ Χιώτη, και της stage manager Μαρίας Κακάρογλου.

Θησείον – Ένα θέατρο για τις τέχνες
Τουρναβίτου 7
Θησείο

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΜΕΙΟΥ
210 3255444 


ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Aπό 7 Μαρτίου 2015


ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σάββατο 23.45, Κυριακή 22.00

\
Ticket Services:
Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνική αγορά: 210 7234567

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό: 12 €
Φοιτητικό, άνω των 65, ανέργων: 10 €

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
75 λεπτά