Pages

Την τιμητική της έχει η σάτιρα και την φετινή θεατρική σεζόν



Έξι νέες παραγωγές και πολύ γέλιο αυτό το χειμώνα από την Ελληνική Θεαμάτων!

"Για όνομα του θεού! Σε μια εποχή που το πολιτικό θερμόμετρο και οι κοινωνικο-οικονομικοί δείκτες είναι "Στο Κόκκινο", το "Ράους" (= έξω, στα γερμανικά) δεν αρκεί για να διώξουμε την κρίση, η Γυνή έχει σταματήσει πια να φοβείται τον άνδρα,  η Ελενίτσα του Γιώργου Τζαβέλα έχει μάλλον μετατραπεί σε Αντωνάκη, η Ελλάδα του πενήντα δεν θυμίζει σε τίποτα τον Τυφλοσούρτη που κλείνει μέσα του όλη την τρέλα αυτού του κόσμου και ακόμα και ο θεός αποφασίζει τελικά να τιμωρήσει Τα Κορίτσια με τα Μαύρα που ενδύθηκαν τα ράσα του μοναχικού βίου για να συγκαλύψουν κάτω από αυτά την διαφθορά που επικρατεί σε κάποιο μοναστήρι, το θέατρο απλώνει και πάλι το χέρι για να γεμίσει το έλλειμα, όχι των ταμείων... αλλά της ψυχής μας...

Την τιμητική της έχει η σάτιρα
Η Ελληνική Θεαμάτων προτείνει για φέτος έξι νέες παραγωγές που θα εμπλουτίσουν το περσινό επιτυχημένο θεατρικό ρεπερτόριο, ρίχνοντας στην "μάχη της ψυχαγωγίας" για άλλη μια χρονιά το "βαρύ πυροβολικό" του ελληνικού θεάτρου. Και σε μια περίοδο που τα πράγματα δείχνουν να είναι μάλλον μαύρα τι πιο κατάλληλο από  "Τα Κορίτσια με τα Μαύρα",  από τον Αλέξανδρο Ρήγα και τον Δημήτρη  Αποστόλου που φέτος συνυπογράφουν την "κωμωδία της υπομονής" δοκιμάζοντας τα όρια της μεγαλοκαρδίας του πάνσοφου μπροστά στα αίσχη που διαπράττουν οι ιέρειες της πίστης του στην γυναικεία μονή της Παναγίας της Μαυροβουνιώτισσας κάπου στην βόρεια Ελλάδα. Στο ρόστερ του θιάσου τέσσερις από τις πιο λαμπερές κωμικές ηθοποιούς της ελληνικής θεατρικής σκηνής που δεν είναι άλλες από τις Χρυσούλα Διαβάτη, Σοφία Μουτίδου, Ελένη Καστάνη και Χρύσα Ρώπα.  Από την άλλη μεριά η Αφροδίτη της Μήλου, αγανακτισμένη ίσως κι εκείνη από όσα έχει τραβήξει τον τελευταία καιρό στα διάφορα εξώφυλλα του Focus αποφασίζει να δείξει την έξοδο σε όλους και μάλιστα στα γερμανικά με ένα βροντερό "Ράους" από την σκηνή της Πειραιώς 131 στην νέα κωμωδία των Ρέππα - Παπαθανασίου που επιστρέφει σε μια κρίσιμη πολιτικοοικονομική συγκυρία με την πιο επίκαιρη ίσως πολιτική κωμωδία τους με επίκεντρο έναν οίκο ανοχής που επιδοτείται από την Ευρώπη ως πολιτιστικό ίδρυμα και οχτώ χαρακτηριστικούς τύπους Νεοελλήνων που προσπαθούν με χίλιους τρόπους να εξαπατήσουν το δημόσιο για να αποσπάσουν εύκολο χρήμα. Ένας υπάλληλος του υπουργείου συγκοινωνιών (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος), μια προϊσταμένη νοσοκόμα (Ελένη Γερασιμίδου), μία φαρμακοποιός (Άβα Γαλανοπούλου), δυο πόρνες, μια Ελληνίδα (Βασιλική Ανδρίτσου) και μια Ρωσίδα (Ζώγια Σεβαστιάνου), ένας υπάλληλος επί της υποδοχής (Παντελής Καναράκης), ένας νταβατζής (Σπύρος Πούλης) και ένας αυστηρός Γερμανός επίτροπος (Χάρης Γρηγορόπουλος) ξεγυμνώνουν την νοοτροπία ενός λαού που το μόνο που δεν σκέφτεται είναι πως να εργαστεί παραγωγικά καθώς βυθίζεται ολοένα στην κατανάλωση και το λάιφ στάιλ. Κωμωδία όμως και στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη από τον Οκτώβριο με τον Σταμάτη Φασουλή να σκηνοθετεί τους Κάτια Δανδουλάκη, Γιάννη Φέρτη, Γιάννη Βούρο και Κατιάνα Μπαλανίκα στην βραβευμένη , εκρηκτική κωμωδία "Για όνομα του Θεού" της Γιασμίν Ρεζά με θέμα δυο σύγχρονα παντρεμένα ζευγάρια, που συναντώνται με αφορμή το άγριο ξύλο που έπαιξαν τα παιδιά τους. Πρόθεση τους να τα συμφιλιώσουν αλλά επειδή ως φαίνεται ο δρόμος προς την αρετή είναι συνήθως στρωμένος με τις χειρότερες προθέσεις, στο τέλος εκτρέπονται και οι ίδιοι σε ένα κανονικό μακελειό...

Άρωμα παλιού ελληνικού κινηματογράφου από τον Οκτώβρη στο θέατρο Κιβωτος
Με κωμωδία και μάλιστα από το παρελθόν απαντάει στην κρίση και το θέατρο Κιβωτός , ζωντανεύοντας επί σκηνής ένα από τα ωραιότερα θεατρικά έργα του Γιώργου Τζαβέλλα "Η δεν γυνή να φοβείται τον άνδρα" που πρωτοείδε το φώς της σκηνής το 1959 στο θέατρο Αθηνών από τον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη και μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία στην μεγάλη οθόνη το 1965 με τους Γιώργο Κωνσταντίνου και Μάρω Κοντού στους  ρόλους του Αντωνάκη και της Ελενίτσας αντίστοιχα. Καθώς το παλιό σπιτάκι όπου έζησαν γκρεμίζεται από τις μπουλντόζες του εκσυγχρονισμού, οι δυο τους αποφασίζουν να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία στην αγάπη τους τρέχοντας αγκαλιασμένοι προς το μέλλον . Κάπως έτσι ίσως να φτάνουν και ως τις μέρες μας δίνοντας πια την θέση τους σε δυο από τους πιο καταξιωμένους ηθοποιούς της γενιάς τους τον Γιάννη Μπέζο και την Ναταλία Τσαλίκη που θα υποδυθούν τους αντίστοιχους ρόλους. Η Δήμητρα Γαλάνη γράφει τη μουσική και τα τραγούδια του έργου σε στίχους Λίνας ΝικολακοπούλουΗ ιστορία κινείται γύρω από ένα ζευγάρι που συζεί χωρίς γάμο για πολλά χρόνια και ο άνδρας παίζει τον κυρίαρχο ρόλο στη σχέση. Μόλις όμως παντρεύονται, οι σχέσεις εξουσίας ανατρέπονται και η γυναίκα διεκδικεί ισότιμο ή μάλλον κυρίαρχο ρόλο, ανταποκρινόμενη στο πρότυπο της παντρεμένης γυναίκας που διαχειρίζεται το "νοικοκυριό" και τις κοινωνικές του σχέσεις. Η ανατροπή αυτή είναι, όμως, πολύ απότομη, για να γίνει εύκολα αποδεκτή από το σύζυγό της, και λίγες ώρες μετά το γάμο καταλήγουν στο διαζύγιο. Τον θίασο συμπληρώνουν οι Παύλος Ορκόπουλος, Φαίδρα Δρούκα, Γιώργος Ψυχογιός, Γιάννης Στόλλας, Βαλέρια Κουρούπη, Άγγελος Μπούρας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Δημήτρης Κανέλλος, Ελένη Σιδερά .

Ο Σταμάτης Φασουλής επιστρέφει στην σκηνή του Θεάτρου Δημήτρης Χόρν
Το βραβευμένο με έξι βραβεία Τόνυ 2010 (καλύτερη σκηνοθεσία (Michael Grandage), καλύτερος β’ αντρικός ρόλος (Eddie Redmayne), φωτισμοί, σκηνικά και ήχος) θεατρικό έργο του Αμερικάνου συγγραφέα Τζον Λόγκαν «Στο Κόκκινο» είναι ο λόγος που ο Σταμάτης Φασουλής επιστρέφει από τον Νοέμβριο στην σκηνή του θεάτρου Δημήτρης Χόρν, σκηνοθετώντας και ερμηνεύοντας μαζί με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο τους δυο πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ο Τζον Λόγκαν έχει γράψει θεατρικά έργα μεταξύ των οποίων Never the sinner, Hauptmann, Scorched earth, Music from a locked room και Riverview.  Εχει γράψει επίσης τα σενάρια για τις ταινίες Ο Μονομάχος (The Gladiator) σε σκηνοθεσία Ρίντλεϋ Σκοτ με τον Ράσελ Κρόου, Ο τελευταίος Σαμουράι (The Last Samurai) με τον Τομ Κρούζ, The Aviator σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορτσέζε με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Sweeney Todd του Τιμ Μπάρτον με τον Τζόνυ Ντεπ. 
Το εντυπωσιακό είναι ότι ενώ το έργο ξεκίνησε από ένα θέατρο 200 θέσεων στο Λονδίνο, το Donmar Warehouse, κατέληξε να παίζεται σε ένα θέατρο 1000 θέσεων στην καρδιά του Μπρόντγουεϊ, το Golden Theater, αποτελώντας εκτός από καλλιτεχνική και μία από τις πιο εμπορικές επιτυχίες της φετινής χρονιάς. 
Η υπόθεση του έργου βασίζεται σε μια στιγμή του μεγάλου ζωγράφου Ρόθκο, ενός ζωγράφου που σήμερα θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους του 20ου αιώνα. Σε μια εποχή που όλοι και όλα είναι στο κόκκινο, ο συγγραφέας μιλά όχι μόνο για την τέχνη και την εξαγορά της, αλλά και τη συνείδηση, το χρήμα, το αίσθημα, τις σχέσεις, την ανταλλαγή και το 
ξεπούλημά τους. Η παράσταση θα προβάλλεται σε εναλασσόμενο ρεπερτόριο με το έργο "Τι είδε ο Μπάτλερ" του Τζό Όρτον σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά.






Ο Τυφλοσούρτης συναντά του Ήρωες της Ελένης Γκασούκα στο Μικρό Παλλάς

Μετά το Από Μακριά ο Θοδωρής Αθερίδης επιστρέφει από τον Δεκέμβριο υπογράφοντας και πρωταγωνιστώντας σε μια ακόμα σουρεαλιστική, αστυνομική αυτή την φορά κωμωδία που λαμβάνει χώρα λίγο πιο κοντά μεν σε γαλαξιακό επίπεδο αλλά αν φανταστήκατε ότι οι ήρωες του δεν είναι βγαλμένοι και αυτή την φορά από την Βίβλο του Μαύρου Χιούμορ  κάνετε λάθος! Κεντρικό πρόσωπο του έργου μια τυφλή ζαχαροπλάστης - Σοφία Φιλιππίδου και συμπρωταγωνιστές της ένας εν αποστρατεία εξαρτημένος αστυνομικός σκύλος - Θοδωρής Αθερίδης, η εκπαιδεύτριά του Ζέτα Μακρυπούλια, μια διευθύντρια τράπεζας Νίκη Γαβριηλίδου και ο εραστής της, ένας καταχρεωμένος γόης, Χρήστος Πλαϊνης. 
Από τον Οκτώβριο όμως επιστρέφουν δριμύτεροι και οι Ήρωες της Ελένης Γκασούκα με τους Θανάση Αλευρά, Γιώργο Μυλωνά, Ανδρέα Κωνσταντινίδη, Κωνσταντίνο Καΐκη, Ματίνα Νικολάου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδη και Βίκη Καρατζόγλου να απογειώνουν τα κείμενα της παράστασης.




Συνεχίζονται επίσης...

Για δωδέκατο χρόνο συνεχίζεται από τον Οκτώβρη στο θέατρο Αποθήκη η πιο δολοφονική παράσταση φαινόμενο της τελευταία ς δεκαετίας "Σεσουάρ για Δολοφόνους" με νέα διανομή που θα ανακοινωθεί σύντομα ενώ για τρίτη χρονία θα συνεχιστούν στο θέατρο Εμπορικόν τόσο η "Φουρκέτα" της Ελένης Γκασούκα (3ος χρόνος), με τους Κώστα Κόκλα, Μαρία Καβογιάννη, Θανάση Αλευρά, Μπάμπη Γιωτόπουλο - Κώστα Δαρλάση, Ματίνα Νικολάου, Λευτέρη Βασιλάκη και την μοναδική φωνή της Βικτωρίας Ταγκούλη όσο και η "Αττική Οδός" των Ρέππα - Παπαθανασίου που συνεχίζεται για 2η συνεχή χρονιά σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με την Φουρκέτα, με τους Τζένη Ρουσσέα, Μαρία Αντουλινάκη, Σταύρο Ζαλμά, Κατερίνα Τζάβαλου, Γιάννη Τσιμιτσέλη. Ακούνητοι στο θέατρο Λαμπέτη τέλος περιμένουν από Οκτώβριο το κοινό και οι Συμπεθέροι από τα Τύραννα , των Ρέππα - Παπαθανασίου που συνεχίζεται για 3η χρονιά με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη και Βίκη Σταυροπούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.