Κυριακή, 5 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΣΤΟ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ


Με τα έργα "Το Ρωμαϊκό Λουτρό", του Στανισλάβ Στρατίεβ και "Τα λουλούδια στην κυρία" του Άκη Δήμου, ανοίγει η νέα θεατρική σεζόν στο Απο Μηχανής Θέατρο, στις 10 και 12 Οκτωβρίου αντιστοίχως. Το έργο του Άκη Δήμου επιστρέφει λόγω μεγάλης επιτυχίας για 14 παραστάσεις.


Ένας άνθρωπος φεύγει για διακοπές και αφήνει τα κλειδιά του σπιτιού του σε δύο εργάτες για να του επισκευάσουν το πάτωμα. Όταν επιστρέφει, τον περιμένει μια τεράστια έκπληξη. Ένα τέλεια διατηρημένο, αρχαίο, Ρωμαϊκό Λουτρό έχει ανακαλυφθεί στο σαλόνι του. Κάπως έτσι ξεκινά η υπόθεση του έργου του Στανισλάβ Στρατίεβ "Το Ρωμαϊκό Λουτρό", 
Πλέον, ο χώρος είναι σπίτι; πεδίο ανασκαφής; κολυμβητήριο; 
όλα μαζί ή  τίποτα απ’ όλα αυτά;
Ο νόμος αναγνωρίζει στον ιδιοκτήτη το δικαίωμα να συνεχίσει να ζει στο σπίτι του, επιτρέπει σ’ έναν φιλόδοξο αρχαιολόγο την έναρξη ανασκαφών και επιβάλει την παρουσία ενός ναυαγοσώστη καθώς πρόκειται για υδάτινη δεξαμενή.
Η επιστήμη, η τέχνη, ο αθλητισμός, η ανθρωπότητα και ο μεμονωμένος άνθρωπος, παλεύουν να υπάρξουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά, στριμωγμένοι από μια εξουσία απούσα, απρόσωπη και επομένως απάνθρωπη.
Ο Στρατίεβ, μέσα από την σατιρική του ματιά, βάζει τους ήρωές του να συνδιαλεχθούν με θέμα τον άνθρωπο και τη θέση του στην σύγχρονη κοινωνία.
Ο συγγραφέας ανοίγει τον διάλογο μέσα στο περιβάλλον του «Βαλκανικού κομμουνισμού της Βουλγαρίας του 1974».
Η παράσταση συνεχίζει τον διάλογο αυτόν μέσα στο περιβάλλον τού «Βαλκανικού καπιταλισμού της Ελλάδας του 2014».

--«Γιατί όταν κάποιος ζητάει θυσίες, αναφέρεται πάντα στους άλλους;»

--«Γιατί η ανθρωπότητα είναι πάντα μια αφηρημένη έννοια,
    και ποτέ ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου;»

Ο Στρατίεβ Στανισλάβ γεννήθηκε το 1941 στη Σόφια. Σπούδασε βουλγαρική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας και παράλληλα εργαζόταν ως δημοσιογράφος. Το πρώιμο έργο του συνδέεται με το θέατρο του παραλόγου.
Το Ρωμαϊκό Λουτρό ήταν το πρώτο του θεατρικό έργο, το οποίο παρουσιάστηκε στο Κρατικό Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας το 1974 και συνεχίστηκε για δέκα σεζόν. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1987, από το ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ Σπύρου Ευαγγελάτου.
Άλλα θεατρικά έργα του είναι: ‘Το Σακάκι που βελάζει’, ‘Το λεωφορείο’,‘ Ο Μαξιμαλιστής’, ‘Η ζωή, έστω και σύντομη’, ‘Το Βαλκανικό Σύνδρομο’, ‘Μαμούθ’, ‘On the Other Side’, ‘Empty Rooms’. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 30 γλώσσες και έχουν παρουσιαστεί σε πολλά θέατρα στον κόσμο.
Από το 1975 μέχρι τον θάνατό του το 2000, εργάστηκε ως δραματουργός στο Κρατικό Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας.

                                     

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Βασίλης Σκουβάκλης
Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου
Βοηθός Σκηνοθέτη / Επιμέλεια Κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Σκηνικά-Κοστούμια: Λυδία Κοντογιώργη, Ζωή Αρβανίτη
Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης (studio 112)
Σχεδιασμός προωθητικού υλικού: Χρήστος Ατζινάς

Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Περιστεροπούλου, Δημοσθένης
Ξυλαρδιστός
Ερμηνεύουν: Δημήτρης Δημητρόπουλος, Αλέξανδρος Ζουριδάκης,
Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Νάντια Περιστεροπούλου, Σταύρος

Σιούλης

Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13 Μταξουργείο, Αθήνα ΤΚ 10436
Τηλέφωνα Ταμείου (210) 5231131
Εκτός ωρών ταμείου: 6957045138
Παραστάσεις
Παρασκευή - Σάββατο 20:00
Διάρκεια: 85 λεπτά
Γενική Είσοδος: 13 ευρώ/ Κάθε Παρασκευή Γενική Είσοδος 10 ευρώ
Μειωμένο: 10 ευρώ


Τα λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου [Γ΄ ΣΚΗΝΗ]
Περίοδος Παρουσίασης : 12 Οκτωβρίου 2014 – 24 Νοεμβρίου 2014
Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Θεάτρου Teatro ma non Troppo

H Εταιρεία Θεάτρου Teatro ma non Troppo συνεργάζεται για δεύτερη θεατρική περίοδο με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα επαναληφθεί το έργο «Τα λουλούδια στην κυρία» του Άκη Δήμου τον Οκτώβριο του 2014 για 14 παραστάσεις  «Τους έρωτες που δεν γιατρεύονται πρέπει να τους βοηθάς να πεθάνουνε εσύ, για να μη βασανίζονται. Γιατί υποφέρει η καρδιά και η καρδιά και το σώμα υποφέρουν από τους ανίατους έρωτες».
Το έργο με χιούμορ αλλά και προβληματισμό, με ευαισθησία αλλά και σκληρότητα, αφηγείται τις καθημερινές ανησυχίες μιας παρέας για το μέλλον τους, τη φιλία και τους «ανίατους έρωτες».  Τρεις νεαροί φίλοι στοχεύουν, ο καθένας από τον δικό του λαβύρινθο, τον έρωτα στο απέναντι μπαλκόνι. Το προσκλητήριο φτάνει στον προορισμό του σε ελεύθερη πτώση. Ένα έργο που ξεγυμνώνει τις παθογένειες, τα αδιέξοδα αλλά και την ανομολόγητη ευαισθησία ενός φύλου και μιας φυλής.

Σημείωμα του συγγραφέα
Τρία αγόρια μοιράζονται το ίδιο διαμέρισμα και μαζί τη θέα του κοριτσιού στο απέναντι μπαλκόνι. Στον - συρρικνωμένο σε μια βδομάδα για ν’ αντέξει η σκηνική τους περιπέτεια - χρόνο, θα προλάβουν να μάθουν πολλά για τις αγωνίες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, παλεύοντας - μισοαστεία, μισοσοβαρά - να τα βγάλουν πέρα με το φόβο της ενηλικίωσης, που, όσο περισσότερο προσπαθούν να τον διασκεδάσουν τόσο απειλητικότερα τους δείχνει τα δόντια του. Δέκα (…και κάτι χρόνια) μετά το πρώτο τους ανέβασμα, συνεχίζω ν’ αναρωτιέμαι για την τύχη τους.
                                                                                                                    Άκης Δήμου
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Η παρακολούθηση μιας κοπέλας σε ένα μπαλκόνι της απέναντι πολυκατοικίας αποτελεί για τους τρεις νέους άντρες του έργου μια διαρκή απασχόληση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μέσα από τον κωμικό και ανάλαφρο πολλές φορές διάλογο τριών ανδρών που συμπράττουν και συγκρούονται κρυμμένοι απέναντι από το αντικείμενο του πόθου τους, ο Άκης Δήμου καταφέρνει εκτός από το να ψυχαγωγήσει, να δώσει και μια ακριβή σκιαγράφηση του αστικού αυτισμού και της απώλειας ουσιαστικής επικοινωνίας των σύγχρονων ανθρώπων. Η ενηλικίωση των ηρώων - με βάση τη σχέση τους με το άλλο φύλο και εν συνεχεία σε όλα τα επίπεδα των χαρακτήρων τους - μοιάζει να συμβαίνει μέσα σε ένα «κλουβί» είτε αυτό είναι ένα διαμέρισμα είτε ένα προσωπικό «φρούριο», από όπου κανείς δε «βλέπει» πραγματικά τον απέναντι αλλά αυτά που έχει ανάγκη να δει σε αυτόν.
Στις ιδιαίτερες συνθήκες που πλέον ζούμε, οι παράγοντες που «οχυρώνουν» τον καθένα μας είναι σαφώς περισσότεροι και εντονότεροι. Η κρίση (οικονομική και αξιακή) έχει ευνοήσει τις ιδιοτελείς συμπεριφορές και έχει δημιουργήσει έναν τρόπο ζωής ακόμα πιο μοναχικό. Το «κρυφοκοίταγμα» του Άκη Δήμου - τοποθετώντας το στο σήμερα - μπορεί εκτός από καίριο να γίνεται και σπαρακτικότερο. Η ενδεχόμενη απώλεια πολιτικής συνείδησης των συμπαθέστατων ηρώων του μοιάζει να αποτυπώνει μια κατάσταση σημερινών απογοητευμένων ή μπερδεμένων πολιτών. Πολιτών παγιδευμένων.
Στο κορίτσι απέναντι ο καθένας βλέπει την απελευθέρωση από την προσωπική του παγίδα. Βλέπουν το επόμενο βήμα τους. Βλέπουν όμως το κορίτσι;
                                                                                                                  Γιώργος Παλούμπης
Ταυτότητα της Παράστασης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνικά – κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Γιωργής Τσουρής
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Βοηθός σκηνοθέτης: Άννα Παντελάκου

Ερμηνεύουν: Γιάννης Διαμαντής, Πέτρος Σπυρόπουλος, Γιωργής Τσουρής

Παραστάσεις
Κυριακή - Δευτέρα 21:30
Διάρκεια: 75 λεπτά
Γενική Είσοδος: 12 ευρώ
Μειωμένο: 8 ευρώ