"Ανέλαβα το Εθνικό Θέατρο στην πιο δύσκολη στιγμή του μετά τον πόλεμο" ανέφερε αφού ευχαρίστησε τον πρώην Αν. Υπουργό Πολιτισμού κ. Ν. Ξυδάκη για την θέση - ή μάλλον για το αγώνισμα που του εμπιστεύτηκε, όπως το χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κ. Στάθης Λιβαθινός, στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του προγράμματος για το 2015-16. Μιλώντας για "ένα ακριβό θέατρο για πολλούς" , όπως άλλωστε είναι και ο εκπαιδευτικός ρόλος του καλού θεάτρου, ο κ. Λιβαθινός αναφέρθηκε διεξοδικά στο μέχρι στιγμής έργο της διοίκησης στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ανάληψη των καθηκόντων του μέχρι σήμερα, όπως η επαναδιαπραγμάτευση όλων των συμβάσεων, η προσεχής παρουσίαση της νέας ταυτότητας και του λογότυπου του Εθνικού, η φετινή παρουσία του Εθνικού στην Επίδαυρο, ενώ ενόψει της νέας περιόδου επικεντρώθηκε στις προτάσεις, το ρεπερτόριο, την χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση στο Εθνικό Θέατρο και στην αναβάθμιση της δραματικής σχολής του Εθνικού με μια σειρά από δράσεις, όπως η θέσπιση 4ετούς διάρκειας σπουδών, η μετεγκατάσταση της σχολής και η λειτουργία Τμήματος Σκηνοθεσίας Θεάτρου, που απ' ότι φαίνεται εξελίσσεται σε ζήτημα αντιπαράθεσης αν όχι ρήξης του καλλιτεχνικού διευθυντή με την πλειοψηφία του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου.
Το Τμήμα Σκηνοθεσίας Θεάτρου, ΔΕΝ θα λειτουργήσει, μας ζήτησε να σημειώσουμε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, πλάι στις δράσεις που προβλέπονται στο πρόγραμμα του Εθνικού για την εκπαίδευση, συμπληρώνοντας στο τέλος την λέξη "ακόμα", και δείχνοντας έτσι την αποφασιστικότητα του ίδιου και του αναπληρωτή διευθυντή Θ. Αμπαζή να υλοποιήσουν το εκπαιδευτικό τους όραμα για την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ας σημειωθεί εδώ ότι μέχρι την κάλυψη της θέσης, χρέη διευθυντή της Δραματικής Σχολής εκτελεί ο Στάθης Λιβαθινός μετά την παραίτηση του κ. Γεωργουσόπουλου. Όπως συμπλήρωσε ο Στάθης Λιβαθινός, στον κύριο Γεωργουσόπουλο προτάθηκε να παραμείνει στο διδακτικό δυναμικό της σχολής και να διατηρήσει τον μισθό του, κάτι που ο τελευταίος δεν δέχτηκε.
Καθοριστική για τα βήματα της αναβάθμισης της Δραματικής Σχολής του Εθνικού είναι η αρωγή της Μαριάννας Λάτση.
Ως προς το μέχρι στιγμής έργο της διοίκησης ο κ. Λιβαθινός αναφέρθηκε στην επαναδιαπραγμάτευση όλων των συμβάσεων, στην νέα τιμολογιακή πολιτική που δοκιμάστηκε φέτος για πρώτη φορά στην Επίδαυρο (με εισιτήριο 8 ευρώ και για όσους ήθελαν να ταξιδέψουν με επιστροφή 15 ευρώ, ενώ το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι μέσα σε αυτούς υπήρξαν έξι για φέτος νέοι θεατρολόγοι που συνόδεψαν το κοινό, το προετοιμάζουν για την παράσταση και μετά από αυτή μιλούν μαζί τους για τις εντυπώσεις τους) και στην θεσμοθέτηση νέου τρόπου υποβολής προτάσεων: "Οι προτάσεις πλέον δεν γίνονται μέσω γνωριμιών ή στους διαδρόμους υποχρεωτικά μέσα από το Τμήμα Δραματουργίας".
"Η Συνέχεια των πραγμάτων είναι κάτι πολύ σχετικό..."
Ως προς το ρεπερτόριο "αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε ένα ρεπερτόριο, το οποίο είχε δημιουργηθεί από την προηγούμενη διεύθυνση. Η συνέχεια είναι κάτι πολύ σχετικό. Τιμούμε την συνέχεια των πραγμάτων ως έναν θεσμό του Εθνικού Θεάτρου. Σαφώς κάναμε την δική μας παρέμβαση στο ρεπερτόριο, αλλά από την στιγμή που υιοθετήθηκε από εμάς έγινε δικό μας παιδί."
Η Χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση
Δροσερό αέρα φαίνεται πως φέρνει στο Εθνικό η χορηγία των 220.000 ευρώ για την πρώτη χρονιά από το Ίδρυμα Ωνάση, που χωρίς να έρχεται να χρηματοδοτήσει κάποιο κενό στον προϋπολογισμό του θεάτρου ( που θα καλυφθεί από την κρατική επιχορήγηση, ενώ όπως σημειώθηκε το έλλειμμα των περασμένων ετών 14 και 15 έχει καλυφθεί και θα καλυφθεί από τα διαθέσιμα του θεάτρου) θα ενισχύσει την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του Εθνικού. "Θα συνεργαστούμε με την Στέγη, θα συνεργαστούμε με την Εθνική Λυρική Σκηνή, θα συνεργαστούμε με το ΘΩΚ, θα συνεργαστούμε με το ΚΘΒΕ, θα συνεργαστούμε με όλους τους σημαντικούς φορείς, που μπορούν να αντέξουν τα φτερά μας και μπορούμε και εμείς να αντέξουμε τα φτερά τους, και να κάνουμε κάτι νέο, ουσιαστικό και πρωτοπόρο για το θέατρο αυτής της χώρας."
"Το Εθνίκό Θέατρο οφείλει να ανακαλύπτει το κοινό του"
"Το Εθνικό Θέατρο οφείλει να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό και μάλιστα οφείλει να ανακαλύπτει το κοινό του. Πάνω σε αυτό το θέμα υπάρχει πάντα ένα τεράστιο δίλημμα το οποίο το αντιμετωπίζουν όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί , όπως το αντιμετώπισε το Θέατρο της Μόσχας πριν από λίγα χρόνια : τι κάνεις όταν απευθύνεσαι σε ένα ευρύ κοινό; ένα μέτριο και φθηνό θέατρο για πολλούς ή ένα ακριβό θέατρο για λίγους? Νομίζω ότι αυτό το ερώτημα επανέρχεται και θα επανέρχεται, αλλά νομίζω ότι όσο εγώ θα βρίσκομαι εδώ θα κάνουμε ένα ακριβό θέατρο για πολλούς. Ένα θέατρο υψηλού επιπέδου σαν να απευθύνεται στην ελίτ, γιατί αυτός είναι ο εκπαιδευτικός ρόλος του θεάτρου, και για μας ο ρόλος του Εθνικού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την παιδεία.
"Το Brand Name στις παραστάσεις μας είναι το Εθνικό"
Μιλώντας για το είδος του θεάτρου που θα δούμε και για την φιλοσοφία του Εθνικού ο κ. Λιβαθινός τόνισε χαρακτηριστικά ότι " ο μεγάλος σταρ, το brand name είναι το Εθνικό Θέατρο, και γι αυτό δεν έχει ανάγκη σταρ για να παράγει τέχνη, ούτε θα θέλαμε να είναι ένα θέατρο πρωταγωνιστών, αλλά ένα θέατρο παραστάσεων και συνόλου που θα κάνει τολμηρές θεατρικές προτάσεις.
"Ταυτότητα στις σκηνές και άνοιγμα της παλέτας στο χορό και στην μουσική"
"Το Εθνικό Θέατρο θα αποκτήσει την δική του πλατφόρμα χοροθεάτρου, όπως επίσης θα ανοίξει μια μόνιμη σκηνή μουσικού θεάτρου. Έτσι στην κεντρική σκηνή του κτιρίου Τσίλλερ θα φιλοξενούνται παραστάσεις του κλασσικού, δραματικού και μοντέρνου θεάτρου, η σκηνή Νίκος Κούρκουλος θα φιλοξενεί αποκλειστικά και μόνο έργα του νέο ελληνικού θεάτρου δίνοντας βήμα σε νέους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, το Νέο (κάτω) Ρέξ που φέτος ανοίγει ως νέα σκηνή του Εθνικού που θα φιλοξενεί παραστάσεις πειραματικού θεάτρου και από την νέα χρονιά και μουσικές παραστάσεις και το πάνω Ρέξ που θα φιλοξενεί χοροθεατρικές παραστάσεις.
Συντελεστές, Κοινό και Ηθοποιοί οι βασικοί πόλοι του Εθνικού
Θεσμοθέτηση ανοιχτών ακροάσεων για τους ηθοποιούς και δωρεάν μαθήματα κίνησης για τους ηθοποιούς του Εθνικού Θεάτρου, διαφάνεια στις αμοιβές των συντελεστών και νέα τιμολογιακή πολιτική, όσον αφορά στους βασικούς πόλους του πρώτου θεάτρου της χώρας. Σύμφωνα με την νέα τιμολογιακή πολιτική προβλέπεται εισιτήριο 10 ευρώ για νέους έως 28 χρονών και άτομα άνω των 65 ετών καθώς επίσης και οικογενειακό εισιτήριο ενώ θεσπίζονται επίσης και ανοιχτές πρόβες με δωρεάν συμμετοχή των θεατών.
Εκπαίδευση
Στόχος της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης είναι να επενδύσει στο
ζήτημα της Εκπαίδευσης στο χώρο του Θεάτρου, έχοντας μεν ως αιχμή του δόρατος
τη Δραματική Σχολή, αλλά διευρύνοντας παράλληλα την εκπαιδευτική διαδικασία και
προς άλλους υποψήφιους δέκτες, ώστε να δημιουργηθούν βάσεις για
μια στέρεη και ουσιαστική εκπαίδευση των ανθρώπων που ενδιαφέρονται να
ασχοληθούν με όλες τις εκφάνσεις της θεατρικής τέχνης και να προσφερθούν οι
προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν σε αυτό. Έτσι, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι
παρεμβάσεις που προγραμματίζονται αφορούν α) στο Μετεκπαιδευτικό
πρόγραμμα Σπουδών για τους απόφοιτους της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, όπου θα διδάσκουν οι Θοδωρής Αμπαζής, Λυδία Κονιόρδου και Δημήτρης Παπαϊωάννου. β) Διεθνές
Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, με καλεσμένους και συμμετέχοντες από όλον τον κόσμο. Η πιλοτική του εφαρμογή θα ξεκινήσει το επόμενο καλοκαίρι. Το Εργαστήριο θα
πραγματοποιηθεί στους Δελφούς, υπό την Καλλιτεχνική Εποπτεία της Λυδίας Κονιόρδου. γ) Εργαστήρια
Σκηνογραφίας, Φωτισμών και Μουσικής Θεάτρου δ) Στούντιο Εκπαίδευσης για Θεατρικούς Συγγραφείς, υπό την διεύθυνση του Ηρακλή Λογοθέτη, σε συνεργασία με την Κατερίνα Αγγελιδάκη. Ο Σταμάτης Φασουλής και ο Δημήτρης Καραντζάς θα είναι οι 2
υπεύθυνοι σκηνοθέτες για κάθε ένα από τα δύο τετράμηνα. Το Στούντιο θα
πραγματοποιείται στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, η οποία θα συνδεθεί με τη
νεοελληνική δραματουργία και το νεοελληνικό λόγο, αποκτώντας μια δική της,
καθαρή ταυτότητα. ε) Εργαστήρια για Παιδιά και Εφήβους και στ) 7Σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς
Παρεμβάσεις
Επισκεπτήριο
Συνεχίζεται και φέτος μια πολύ ουσιαστική παρέμβαση, που
τονίζει τον κοινωνικό ρόλο του Εθνικού Θεάτρου: το Επισκεπτήριο σε Νοσοκομεία, που έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία θα
εξακολουθήσει να προσφέρει την χαρά της ανθρώπινης επαφής και επικοινωνίας,
μέσα από την αφήγηση κλασικών έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο
Επισκεπτήριο αφηγητές είναι η Ιφιγένεια
Γρίβα και ο Ηλίας Κουνέλας.
Χώρος Δράσης
Συνεχίζεται επίσης ένα ακόμη πρόγραμμα, που έδωσε εξαιρετικά
αποτελέσματα: ο Χώρος Δράσης, είναι
το αποτέλεσμα της σύμπραξης του Εθνικού Θεάτρου με το πρόγραμμα απεξάρτησης
ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων, σε μια προσπάθεια να έρθει
κοντά στη θεατρική πράξη ένα μεγάλο κομμάτι των κοινωνικά ευπαθών ομάδων.
Υπεύθυνη δράσης: Ιωάννα Βαλσαμίδου
3
Τα Παραμύθια του Εθνικού
Μια καινούρια δράση, με αντίστοιχη κοινωνική διάσταση όπως
αυτή του Επισκεπτηρίου, ξεκινάει από φέτος. Ένας επαγγελματίας παραμυθάς, ο Δημήτρης Προύσαλης και ο μουσικός του, Φίλιππος Πλακιάς, θα επισκεφτούν παιδιά
από ευπαθείς ομάδες, για να τους αφηγηθούν συναρπαστικά παραμύθια από όλον τον
κόσμο.
Συνεργασία με την ΜΚΟ PRAXIS
Το Εθνικό Θέατρο σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Μη
Κυβερνητική Οργάνωση PRAXIS
προσφέρει δωρεάν βιωματικά εργαστήρια σε ασυνόδευτα παιδιά Μεταναστών. Στα
εργαστήρια θα διδάσκουν αφιλοκερδώς οι εμψυχώτριες των παιδικών εργαστηρίων του
Εθνικού Θεάτρου.
Αναλυτικά το Πρόγραμμα του Εθνικού για το 2015-2016
ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ
ΣΚΗΝΗ
ΦΙΛΟΥΜΕΝΑ του Εντουάρντο ντε
Φιλίππο (Επανάληψη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
1/10/2015 έως 29/11/2015
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Διασκευή: Ελένη Ράντου
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ντένυ Βαχλιώτη
Μουσική: Nalyssa Green
Κίνηση: Αντιγόνη Γύρα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Το Εθνικό Θέατρο, μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία, επαναλαμβάνει την
τρυφερή κωμωδία του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, για μια γυναίκα που μάχεται με όλα
τα μέσα για την αξιοπρέπειά της και την ευτυχία των παιδιών της.
ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο Γ του Ουίλλιαμ
Σαίξπηρ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
10/12/2015 έως 14/2/2016
Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Ένα από τα κορυφαία ιστορικά δράματα του μεγάλου ελισαβετιανού
συγγραφέα, που σχολιάζει τη δίψα για εξουσία και τον ίλιγγο που την ακολουθεί,
μέσα σε έναν κόσμο που ζει και αναπαράγεται από τη βία και την σκληρότητα.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΑΚΟΥ του
Άρθουρ Μίλλερ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 10/3/2016
έως 24/4/2016 ΚΑΙ από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Επίκαιρος όσο ποτέ, ο Άρθουρ Μίλλερ απομυθοποιεί την κοινωνία του
υλισμού και το ψυχρό οικονομικό σύστημα, που προσφέρει μια επίφαση ευημερίας
αλλά εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο και τον εγκαταλείπει όταν αυτός δεν μπορεί
πλέον να είναι αποδοτικός.
ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ – ΣΚΗΝΗ ΝΙΚΟΣ
ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ
ΚΑΓΚΟΥΡΩ του Βασίλη Κατσικονούρη
(Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
15/10/2015 έως 6/12/2015
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά-Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Σαραντοπούλου
Το τελευταίο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη διαπραγματεύεται το επίκαιρο
θέμα του αδιεξόδου τις νέας γενιάς και της δύσκολης συνύπαρξής της με την
παλαιότερη, μπροστά στις αποφάσεις της διαχείρισης του μέλλοντός της.
ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ του Φιόντορ
Ντοστογιέφσκι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
17/12/2015 έως 14/2/2016
Μετάφραση: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Σωτήρης
Χατζάκης
Σκηνικά: Έρση Δρίνη
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Κορυφαίο δείγμα της συγγραφικής μεγαλοφυΐας του Ντοστογιέφσκι, το
αριστούργημα αυτό ανατέμνει την ανθρώπινη ψυχή και θέτει δύσκολα διλήμματα για
την ηθική και το δίκαιο. Στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου το κείμενο αποκτά
μια ακόμη πιο συναρπαστική διάσταση, μέσα από την μοναδική γλώσσα του
Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ του Δημήτρη Κεχαΐδη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
25/2/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου
Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας
Κοστούμια: Λέα Κούση
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Το καλύτερο έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη φωτίζει την ματαίωση των ονείρων
και την ανάγκη για επιβίωση, σε έναν κόσμο τραχύ και αμείλικτο, όπου τα
περιθώρια για συναισθήματα και τρυφερότητα δοκιμάζονται αλλά παραμένουν πάντοτε
ζωντανά.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ
– ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ)
Ο ΣΙΜΙΓΔΑΛΕΝΙΟΣ του Αλέξανδρου
Αδαμόπουλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: από
26/9/2015 έως 24/4/2016
Σκηνοθεσία: Λυδία
Κονιόρδου
Σκηνικά-Κοστούμια:
Ιωάννα Παπαντωνίου,
Επιμέλεια Σκηνογραφίας: Σοφία Παντουβάκη
Μουσική: Τάκης
Φαραζής
Κίνηση: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ένα τρυφερό
σύγχρονο παραμύθι, που αντλεί από την παράδοση και βασίζεται στις ανεξάντλητες
αξίες της αγάπης και της αφοσίωσης.
ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΞ – ΣΚΗΝΗ ΜΑΡΙΚΑ
ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ του Μπέρτολτ Μπρεχτ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από 21/11/2015
έως 31/1/2016
Μετάφραση / Διασκευή: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική: Χανς Άισλερ
Μουσική προσαρμογή: Νίκος Κυπουργός
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Βίντεο: Παντελής Μάκκας
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Ο κορυφαίος γερμανός συγγραφέας Μπέρτολτ Μπρεχτ, αντλώντας το υλικό του
από την περίφημη και επώδυνη σύγκρουση του Γαλιλαίου με την Ιερά εξέταση,
καταθέτει τις ιδέες του για τη χειραγώγηση της γνώσης και για την ευθύνη της
επιστήμης απέναντι στην κοινωνία.
ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ του Λεβ Τολστόι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
11/2/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Μετάφραση – Διασκευή: Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά-Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κίνηση: Φώτης Διαμαντόπουλος
Ο πατριάρχης του ρωσικού μυθιστορήματος Λεβ Τολστόι, στο πιο γνωστό
έργο του, φέρνει στην επιφάνεια τον κόσμο της υποκρισίας και των καταπιεσμένων
συναισθημάτων, που οδηγεί αναπόφευκτα στην καταστροφή.
NEO ΡΕΞ
ΜΑΓΚΝΤΑ ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ του Γιώργου
Βέλτσου (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
5/11/2015 έως 10/1/2016
Σκηνοθεσία-Σκηνικά-Κοστούμια: Άντζελα Μπρούσκου
Μουσική: Θάλεια Ιωαννίδου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος
Ένα εμβληματικό ζευγάρι της ναζιστικής Γερμανίας, ο Γιόζεφ και η
Μάγκντα Γκαίμπελς επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην
Ιστορία, σε έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό, μέσα από ένα κείμενο-έκπληξη του
Γιώργου Βέλτσου.
ΔΑΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ του Λαρς
Φον Τρίερ (Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ από
21/1/2016 έως 20/3/2016
Μετάφραση: Ρούλα Πατεράκη – Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία – Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικά-Κοστούμια: Αγγελος Μέντης
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Το σημαντικό θεατρικό έργο του μεγάλου Δανού σκηνοθέτη, που έγινε
γνωστό μέσα από την κινηματογραφική εκδοχή του, εκθειάζει την αυταπάρνηση και
την αυτοθυσία στο όνομα της απόλυτης αγάπης.
ΞΕΝΟΙ του Σέρτζι Μπελμπέλ
(Πανελλήνια Πρώτη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: από
31/3/2016 έως 24/4/2016 και από 4/5/2016 έως 29/5/2016
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης
Ένα σημαντικό σύγχρονο ισπανικό έργο, με θέμα τη διαχρονική ανάγκη των
ανθρώπων για συνύπαρξη, αποδοχή και αλληλοκατανόηση, τόσο μέσα στο στενό
περιβάλλον της οικογένειας όσο και στο ευρύτερο πλαίσιο της κοινωνίας.
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ
Μετά την πρεμιέρα, σε συγκεκριμένη ημερομηνία, θα οργανώνεται Συνάντηση και Συζήτηση με το κοινό και τους δημιουργούς.
Τον συντονισμό των συναντήσεων έχει ο Ηρακλής
Λογοθέτης, σε συνεργασία με την Κατερίνα
Αγγελιδάκη.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΞ – ΣΚΗΝΗ
ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ)
Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης, δύο δημιουργοί της νέας γενιάς, αναλαμβάνουν
την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, που επαναλειτουργεί, φιλοδοξώντας να
επιχειρήσει μια αισθητική και κοινωνική παρέμβαση στο σύγχρονο θεατρικό τοπίο. Παραστάσεις, δράσεις, παράλληλες εκδηλώσεις
και αναγνώσεις θα συνθέσουν το πρόγραμμα της Πειραματικής, που θα στεγαστεί
στην ανακαινισμένη Σκηνή «Κατίνα Παξινού».
Στην
Πειραματική Σκηνή θα παρουσιαστούν οι παραστάσεις:
«Στη μέση του δρόμου». Σκηνοθεσία
Πρόδρομος Τσινικόρης
«Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το δίκιο
του νερού». Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
«Το γήρας – Ένα χορικό». Σκηνοθεσία:
Γεωργία Μαυραγάνη
«Μία δίκη» (προσωρινός τίτλος).
Σκηνοθεσία: Πηγή Δημητρακοπούλου
«Μια γιορτή με τον Μπόρις» του Τόμας
Μπέρνχαρντ. Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
«Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα», διασκευή του
μυθιστορήματος του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ.
Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά
«Η γλυκιά τραγωδία τουΟιδίποδα», βασισμένη
στον «Οιδίποδα Τύραννο». Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
Θα
μετακληθούν επίσης δύο παραστάσεις από το εξωτερικό:
«Please continue, Hamlet» του
Καταλανού σκηνοθέτη Roger Bernat και του Ελβετού περφόρμερ Yan Duyvendak
«Some use for your
broken clay pots» του Ελβετού περφόρμερ Christophe Meierhans
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
ΤΟ ΡΟΛΟΪ
Διασκευή: Κωνσταντίνος Μπιμπής
– Sui Generis
Σκηνοθεσία – Μουσική
Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη
Λιδωρικιώτη
Μια ομάδα νέων ταλαντούχων
καλλιτεχνών θα εκπροσωπήσει το Εθνικό Θέατρο σε μια χειμερινή περιοδεία, με
παραστάσεις σε παραμεθόριες περιοχές. Θα παρουσιαστεί το έργο Το Ρολόι, που βασίζεται στο μυθιστόρημα
του Μενέλαου Λουντέμη «Το ρολόι του κόσμου χτυπάει μεσάνυχτα». Πρόκειται για τη
βραβευμένη παράσταση του περσινού θεσμού της «Ανοιχτής Πλατφόρμας», που έγινε
πολύ θερμά αποδεκτή από το κοινό.
ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ –
ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ του Ομήρου, σε μετάφραση Δ.Ν.
Μαρωνίτη
Ως μια συνέχεια του απόλυτα επιτυχημένου Κύκλου των
Αναγνώσεων της «Ιλιάδας» του Ομήρου, 24 ελληνίδες πρωταγωνίστριες (οι
περισσότερες εκ των οποίων συμμετείχαν και στην «Ιλιάδα»), θα παρουσιάσουν σε
σκηνικό αναλόγιο τις 24 ραψωδίες της «Οδύσσειας», σε συνεργασία, αυτήν τη φορά,
με έναν άντρα-παρτενέρ της επιλογής τους, στην εμβληματική μετάφραση του Δ.Ν.
Μαρωνίτη. Κάθε Παρασκευή, στις 18.00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων.
ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ –
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Το KYKLOS ENSEMBLE στο Εθνικό Θέατρο
Το Εθνικό Θέατρο εγκαινιάζει μια συνεργασία με το
διακεκριμένο σύνολο μουσικής Kyklos Ensemble.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής θα πραγματοποιηθούν μουσικές παραστάσεις, που
εμπνέονται από τα έργα και τους
συγγραφείς του φετινού ρεπερτορίου.
Σάββατο μεσημέρι, σε ημερομηνίες και ώρες που θα
ανακοινωθούν σύντομα.