Pages

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ: "ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΟΙΧΤΟ. ΛΙΓΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΝΑΙ ΠΟΤΕ"


Στο Βασιλικό Θέατρο έγινε σήμερα η πρώτη παρουσίασης νέας Διοίκησης Διεύθυνσης τουΚΘΒΕ, κατά τη διάρκεια της οποίας ανακοινώθηκαν τα πρώτα έργα του ρεπερτορίου 2015-2016, η νέα τιμολογιακή πολιτική, καθώς και η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο θέατρο. 

«Ενημερωνόμαστε για την κατάσταση του θεάτρου, προωθούμε λύσεις για τα προβλήματα, προγραμματίζουμε τα επόμενα βήματα», δήλωσε ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής Γιάννης Αναστασάκης., για τις πρώτες 15 μέρες που μεσολάβησαν από την ανάληψη των καθηκόντων του.
«Στο μεταξύ καταφέραμε κάποια πράγματα: ανακτήσαμε τη ρύθμιση των 150 δόσεων για τα χρέη προς το ΙΚΑ, που είχαν ξεπεράσει τα 2.700.000 ευρώ και απειλούσαν άμεσα την ύπαρξη του θεάτρου. Αποδώσαμε ένα μέρος των οφειλομένων στους εργαζόμενους δίνοντας 1 μισθό από τους 3,5 που καθυστερούσαν και σε λίγες μέρες η επόμενη δόση της τακτικής επιχορήγησης  που έχει ήδη εγκριθεί θα τους ανακουφίσει ακόμη περισσότερο. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την πολιτική εξουσία για μια έκτακτη επιχορήγηση που θα δώσει ανάσα στο Κρατικό, συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για την επιστροφή του χρέους της Όπερας, που άδικα- εδώ και χρόνια- φορτώθηκε στις πλάτες του Κρατικού. Επιμένουμε στην αναζήτηση χορηγιών που είναι απαραίτητες για το Θέατρο μας.
Προχωρούμε στη ρύθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ (τα χρέη είχαν φτάσει τις 500.000 ευρώ!), τακτοποιούμε μέρα τη μέρα τους λογαριασμούς νερού, τηλεφωνίας και internet… Πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί αφέθηκαν ακόμη κι αυτά τα πάγια έξοδα ανεξόφλητα για μήνες ή και για  χρόνια! Και μάλιστα σε περιόδους που κάποιοι φρόντιζαν ιδιαίτερα για τη δική τους εξόφληση. Πόσο μάλλον που συντελεστές παρέμεναν χρόνια απλήρωτοι και οι εργαζόμενοι διεκδικούσαν τις αποδοχές τους! Ανεξήγητο παραμένει ακόμη γιατί ενώ τα χρέη έσφιγγαν ήδη το λαιμό του Κρατικού, η προηγούμενη Διεύθυνση προχωρούσε σε μεγαλεπήβολες παραγωγές- σαν το περιβόητο «ALEXANDER THE GREAT»- που στοίχισε 406.000 ευρώ τουλάχιστον όπως αναφέρεται στον επίσημο απολογισμό.
Ξεκινήσαμε ταυτόχρονα μια μεγάλη προσπάθεια αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του θεάτρου. Δεν σας κρύβω ότι η εικόνα που συνάντησα τις πρώτες μέρες ήταν πολύ ανησυχητική. Δεν είναι ώρα ν’ αποδώσω ευθύνες σε κανέναν , αλλά η παραγωγή ενός καλλιτεχνικού έργου δε χρειάζεται, μονάχα έμπνευση και ταλέντο! Απαιτείται σε ύψιστο βαθμό συν-εργασία, τήρηση των νόμων και των κανόνων, τόνωση των πρωτοβουλιών του κάθε εργαζόμενου, οργανωτικές ικανότητες, καίριες αποφάσεις για προβλήματα που χρονίζουν, πνεύμα αλληλεγγύης. Αυτός είναι ο δρόμος που πορευόμαστε πλέον, αυτόν τον δρόμο έχουμε χαράξει και σ’ αυτόν τον δρόμο θα πορευτούμε. Όλα τα συμβόλαια θα δημοσιεύονται στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και έχουν ήδη αρχίσει να ανεβαίνουν τα συμβόλαια των προηγούμενων ετών μαζί με όποια νέα υπογράφονται τώρα».

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις αμοιβές των συνεργατών, μίλησε για  αναπροσαρμογές των συμβολαίων: «Για το Κρατικό έχει περάσει πια ο καιρός που μπορούσε να ανταμείβει ανάλογα με την καλλιτεχνική του πορεία ένα σκηνοθέτη, ένα σκηνογράφο, ένα μουσικό, ένα φωτιστή. Οι καιροί μας υποχρεώνουν  να κάνουμε Θέατρο με λίγα- αλλά για πολλούς!».

Ο Γιάννης Αναστασάκης παρουσίασε τις τέσσερις πρώτες παραγωγές που θα παρουσιαστούν την περίοδο 2015-2016, ενώ ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα του Οκτωβρίου θα ενταχθεί και η εξαιρετικά επιτυχημένη παράσταση του καλοκαιριού «Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη», η οποία θα συνεχίσει την παρουσία της σε μία από τις κεντρικές σκηνές του ΚΘΒΕ και θα οργανωθούν παραστάσεις για συλλόγους,  φορείς και σχολεία της Βόρειας Ελλάδας, και που έχουν ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον.
Ταυτόχρονα, ανήγγειλε ότι, μέσα στον Οκτώβριο θα απλωθούν στην πόλη και στην περιφέρεια και οι Δράσεις του ΚΘΒΕ με μικρές ομάδες ηθοποιών του θεάτρου, που θα δηλώσουν στο κοινό ότι: «Είμαστε εδώ και είμαστε αποφασισμένοι να μοιραστούμε μαζί σας την πίστη μας σ’έναν κόσμο που η παιδεία κι ο πολιτισμός είναι είδη πρώτης ανάγκης» . Ζητούμε τη συμπαράσταση της Περιφέρειας και των Δήμων στις δράσεις αυτές και είμαι σίγουρος ότι θα μας στηρίξουν».

Το ΚΘΒΕ, όπως δήλωσε, θα διοργανώσει φέτος ένα «Τουρνουά 5 επί 5», στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, μια φιλοξενία 5 παραγωγών από 5 θεατρικές ομάδες της πόλης στο διάστημα Μαρτίου- Απριλίου του 2016.
«Το ΚΘΒΕ χρωστάει να δώσει στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις που αγωνίζονται να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό ένα βήμα για αν δείξουν τη δουλειά τους. Και κάνει φέτος την αρχή! Καλώ τις θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης να καταθέσουν την πρότασή τους ως τις 15 Οκτωβρίου το αργότερο».

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι αυτή τη χρονιά, μετά από 25 χρόνια περίπου, υπάρχει ισχυρή και αμοιβαία θέληση για συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο και έχουν ήδη αρχίσει οι πρώτες συζητήσεις με τον Καλλιτεχνικό του Διευθυντή Κ. Στάθη Λιβαθινό. «Είναι καιρός τα δύο αδελφά θέατρα να συνεργαστούμε. Και θα το κάνουμε»

Ακολούθησε, η παρουσίαση της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΚΘΒΕ για την περίοδο 2015-16 από τον Γιάννη Αναστασάκη, ο οποίος τόνισε: «Το Κρατικό Θέατρο οφείλει να προσαρμόζεται στη γενική συνθήκη. Παλεύοντας να μην ευτελίζει το καλλιτεχνικό προϊόν, γυρνώντας όλη την πόλη, όλη την περιφέρεια, όλη τη Βόρεια Ελλάδα με θεατρικές παραστάσεις, με παρεμβάσεις, με συνεργασίες με τα ΔΗΠΕΘΕ. Πιστεύουμε σε ένα θέατρο ανοιχτό. Υπάρχουν τόσοι πολλοί φορείς γύρω μας που διψούν για συνεργασία, που αγαπούν τον πολιτισμό, που είναι έτοιμοι για ένα βήμα μπροστά. Αυτούς θα συναντήσουμε και μ’ αυτούς θα ξαναβρεθούμε. Κάθε πρωτοβουλία που πάρθηκε τα προηγούμενα χρόνια και βρήκε ανταπόκριση θα συνεχιστεί και θα ενισχυθεί. Σήμερα! Τώρα! Όλοι το ξέρουμε πια:  Λίγο αργότερα θα’ ναι ποτέ».

Ο νέος Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΘΒΕΆρης Στυλιανού, αναφερόμενος στην απόφασή του να αναλάβει τα νέα του καθήκοντα σε μια δύσκολη συγκυρία για τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη χώρα, τόνισε: «Κάποιοι είπαν ότι ήταν ένα παράτολμο εγχείρημα να δεχτούμε αυτήν την θέση, κάποιοι μίλησαν για ηλεκτρική καρέκλα. Δεν έχουν απολύτως άδικo, είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Δεν είμαστε θαυματοποιοί, αλλά έχουμε τη διάθεση ανιδιοτελώς να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για το θέατρο».
Ο κ. Στυλιανού μίλησε για τα οικονομικά προβλήματα του Οργανισμού, κάνοντας λόγο για «ανοίγματα» και χρέη. Παράλληλα, υπενθύμισε ότι το Κρατικό διεκδικεί ταυτόχρονα χρήματα που του οφείλει το Κράτος, όπως είναι η επιστροφή του ΦΠΑ και το χρέος της Όπερας. Η σύντομη περιγραφή της οικονομικής κατάστασης κατέληξε με τον Πρόεδρο να παραδέχεται ότι ξεκίνησε άλλη δουλειά από αυτήν που είχε οραματιστεί. «Έγινα λογιστής. Ξυπνάω τα ξημερώματα κάθιδρος σκεφτόμενος τα εκατομμύρια που τρέχουν και τους εργαζόμενους που μένουν απλήρωτοι τόσο καιρό. Ωστόσο, με τον διορισμό της νέας Κυβέρνησης θα κατασκηνώσουμε στην Αθήνα και στα υπουργεία και διεκδικήσουμε λύση, ώστε να ορθοποδήσει το θέατρο».
Κλείνοντας, ο κ. Στυλιανού στάθηκε στην στρατηγική του θεάτρου, που βασίζεται στην εξωστρέφεια, στη διαύγεια και στη διαφάνεια, τονίζοντας ότι: «Οφείλουμε να δούμε ξανά το οργανόγραμμα μας. Να εντοπίσουμε πώς μπορούμε να γίνουμε πιο ευκίνητοι και αποτελεσματικοί. Εκεί που θα στοχεύσουμε είναι η αύξηση των εσόδων».
Μέσα στα σχέδια της Διοίκησης για ένα θέατρο με μεγάλη κοινωνική προσφορά, στη Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα, τονίστηκε η ανάγκη το θέατρο να βρει  τους παλιούς δεσμούς του με την Ευρώπη και τα Βαλκάνια. «Δεν είμαστε πολιτικοί, δεν είμαστε σταρ δεν είμαστε κομματάρχες, είμαστε πολίτες της Θεσσαλονίκης που θέλουν να βοηθήσουν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος».

Η Μαρία Τσιμά, παίρνοντας το λόγο, ευχαρίστησε με την σειρά της τον φίλο και συνεργάτη Γ.Αναστασάκη για την τιμή που της  έκανε να την προτείνει ώστε να αναλάβει τα χρέη της Αναπληρώτριας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας: «Ήμουν ήδη μέσα στο δυναμικό του θεάτρου και βίωσα κι εγώ από μέσα τις μεγάλες δυσκολίες. Όμως αισθάνομαι ότι είναι καθήκον μου να προσπαθήσω από τη νέα θέση που ανέλαβα να επιδιώξω με όλες μου τις δυνάμεις τη συνεργασία. Το “μαζί”. Μόνο έτσι μπορούμε να ονειρευτούμε. Να πράξουμε. Και να μην ξεχνάμε ότι Μόνος γίνεσαι κανένας».

Τέλος ο νέος Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Δημοσθένης Δώδος πρόσθεσε:
«Μεγάλωσα μέσα στο Θέατρο, καθώς από μικρό παιδί έβλεπα παραστάσεις. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, νοιώθω ότι το ΚΘΒΕ μου έδωσε πράγματα και ότι εγώ με τη σειρά μου χρωστάω σε αυτό. Έχω γνώση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα ο Οργανισμός. Θεώρησα, όμως, ότι ήταν υποχρέωσή μου να αποδεχτώ αυτή τη θέση και ως προς τη σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και της νέας Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, αλλά και ως προς το Θέατρο. Βάζω πλάτη να βγάλουμε το κάρο από την λάσπη….»