"Kαθένας αντιμετώπιζει πολλούς Αθα στη ζωή του!"
Μια από τις σημαντικότερες νεαρές πρωταγωνίστριες του Ελληνικού θεάτρου απέναντί σε δεκαεννέα ρόλους και όλους τους Αθά της ζωής μας!
Μαράν Αθά θα πει «Ο Κύριος είναι κοντά» για να τιμωρήσει τα όσα ανόσια και βλάσφημα έπραξες. «Καθένας μας αντιμετωπίζει πολλούς Αθά στην ζωή του, με την έννοια των μορφών εξουσίας με τις οποίες ερχόμαστε καθημερινά σε σύγκρουση», μας λέει η Γιασεμή Κηλαϊδόνη, που αυτό το χειμώνα δίνει ένα ρεσιτάλ ερμηνείας ακροβατώντας κυριολεκτικά πάνω σε τεντωμένο σκοινί και αποσπώντας το θερμότερο χειροκρότημα των θεατών που παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα την ιστορία έρωτα και τιμωρίας ενός 90χρονου πια μοναχού που αφού δοκίμασε τον απαγορευμένο καρπό του έρωτα, βίωσε τον ιερατικό βίο ως εξορία με μόνη διέξοδο τις αναμνήσεις του και μόνη λύτρωση την γραφή.
Με γλώσσα που αποτελεί ουσιαστικά μια μείξη θεσσαλικής ντοπιολαλιάς και εκκλησιαστικής καθαρεύουσας, το έργο του Θωμά Ψύρρα αποτελεί, όπως λέει, ένα βαθύτατα λαϊκό κείμενο, που αφορά στην αέναη πάλη ανάμεσα στα δυο φύλα ταξιδεύοντας το κοινό με σπάνια ακρίβεια στο άβατο της γυναικείας ψυχοσύνθεσης, στοιχεία που την κέντρισαν στην επιλογή αυτού του έργου. Αντιμετωπίζοντας την πρόκληση της ζωντανής μετάβασης από τον έναν ρόλο στον άλλο, χωρίς κανένα εξωτερικό εργαλείο εκτός από την εκφορά του λόγου και ελάχιστες χειρονομίες που εξελίσσονται σε κινητικά μοτίβα, η ίδια μιλά για μια πρωτόγνωρη εμπειρία που ζει για πρώτη φορά στα δέκα χρόνια της πορείας της στο θέατρο, το οποίο πολλές φορές στάθηκε για εκείνη ο δικός της Μαράν Αθά χωρίς να έχει καταφέρει να ακολουθήσει πάντοτε τον δύσκολο δρόμο της φυγής.
Δέσποινα Ραμαντάνη
Metro, Τρίτη 01/12/2009