Pages

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/11 ΓΙΑ ΤΗΝ "ΜΙΡΑΝΤΑ" ΤΟΥ OSKARAS KORSUNOVAS ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ


Ο μείζων Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ σε ένα από τα τελευταία (ίσως το τελευταίο) έργο του Σαίξπηρ, την Τρικυμία και αντλώντας από την προσωπική του εμπειρία ως "υπηκόου" της Σοβιετικής Ένωσης, χρησιμοποιεί το έργο για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτηση της. "Στο έργο αυτό με ενδιαφέρει η Μιράντα", σημειώνει ο σκηνοθέτης. 

Ένα από τα τελευταία έργα (ίσως το τελευταίο) του Σαίξπηρ η Τρικυμία (1610) ως επί το πλείστον ερμηνεύεται ως μια féerie, ένα παραμύθι για ενήλικες, ενώ ταυτόχρονα παραβλέπεται το απόσταγμα σοφίας που έχει ενσταλάξει στην ιστορία ο συγγραφέας. Πράγματι, η ανάγνωση του έργου κατά Γιαν Κοτ επιτρέπει να δούμε τα μυθωδώς διαδραματιζόμενα πάνω στο νησί του Πρόσπερου ως έναν αγώνα για την εξουσία και ως μια «επανάληψη της ιστορίας του κόσμου» - και μάλιστα από τη φαρσική της πλευρά.
Ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο, λάτρης των βιβλίων και της μαγείας, χάνει τον θρόνο του όταν ο αδερφός του Αντόνιο, με τη βοήθεια του Αλόνσο, σφετερίζεται την εξουσία του και εγκαταλείπει τον Πρόσπερο και τη μικρή κόρη του Μιράντα στ' ανοιχτά της θάλασσας για να πνιγούν. Οι δυο τους σώζονται και καταλήγουν σε ένα ερημονήσι, όπου ζει ο τερατόμορφος Κάλιμπαν. Δώδεκα χρόνια αργότερα οι συνωμότες Αντόνιο και Αλόνσο ναυαγούν στο ίδιο νησί εξαιτίας μιας τρικυμίας που προκαλεί ο Πρόσπερο χάρη στις μαγικές του δυνάμεις. Εκεί λαμβάνει χώρα ένας αγώνας για την εξουσία του νησιού μέχρι την άρση της παλαιάς αδικίας απέναντι στον Πρόσπερο και τη Μιράντα.
Ο μείζων Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ, αντλεί από την προσωπική του εμπειρία ως «υπηκόου» της Σοβιετικής Ένωσης, και «χρησιμοποιεί» την Τρικυμία του Σαίξπηρ για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της. Σε μια εποχή απολυταρχίας ένα διαμέρισμα γίνεται η όαση, όπου συντηρείται η πνευματική αντίσταση κατά του καθεστώτος, κατά της εξουσίας. «Στο έργο αυτό ως επί το πλείστον με ενδιαφέρει η Μιράντα», σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Έχει θεωρηθεί κυρίως ως μια αφελής πριγκίπισσα, όμως είναι δημιούργημα του Πρόσπερου, είναι η ψυχή του Πρόπερου. Τελικά, οι δημιουργοί χρησιμοποιούσαν την εξορία στα ερημονήσια προκειμένου να «αναθρέψουν» τις δικές τους Μιράντες».

Συντελεστές:
Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Oskaras Korsunovas
Σκηνικά - Κοστούμια: Dainius Liskevicius
Μουσική: Antanas Jasenka
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν: Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Παππά 

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Από 25 Νοεμβρίου 2015 έως 10 Ιανουαρίου 2016 (εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με την "Μεγάλη Χίμαιρα" έως τις 10 Ιανουαρίου): Τρίτη 21:00, Τετάρτη 21:30, Σάββατο 21:30, Κυριακή 17:00
Από 10 Ιανουαρίου έως 31 Ιανουαρίου 2016: Τρίτη 21:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30
Από 11 Φεβρουαρίου 2016 εναλλασσόμενο με "Τρεις Αδερφές": Τρίτη 21:00, Κυριακή 17:00

Τιμές Εισιτηρίων: Τρίτη: γενική είσοδος (λαϊκή) 12 ευρώ, Τετάρτη έως Κυριακή: κανονικό 17 ευρώ,  φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 12 ευρώ.       
Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.