Pages

Θριαμβευτικά ολοκληρώθηκε η καλλιτεχνική περίοδος 11-12 για την Εθνική Λυρική Σκηνή

Ασφυκτικά γεμάτο το Ηρώδειο και στις τέσσερις παραστάσεις της Τόσκα


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις της Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, σε μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνα Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία του Αργεντινού Ούγκο Ντε Άνα. Η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής χειροκροτήθηκε θερμά από το κοινό που γέμισε ασφυκτικά το Ηρώδειο και στις τέσσερις παραστάσεις, από τις 26 έως τις 29 Ιουλίου 2012.
Με την μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία της Τόσκα, ολοκληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο η καλλιτεχνική περίοδος 2011-12, η οποία χαρακτηρίστηκε από την καλλιτεχνική εξωστρέφεια, τις απρόσμενες συνεργασίες και την ιδιαίτερη επιτυχία που σημείωσε το σύνολο των παραγωγών όπερας και μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 Η Ντανιέλα Ντεσσί (Α’ Διανομή ), ως Τόσκα, έφερε στο Ηρώδειο τον αέρα μιας μεγάλης σταρ. Ερμήνευσε τον ρόλο με απόλυτη φυσικότητα – άλλωστε τον έχει ερμηνεύσει περισσότερες από 100 φορές στην καριέρα της, ενώ οι φωνητικές τις δυνατότητες εντυπωσίασαν. Μάλιστα στην διάσημη άρια «Vissi darte» το κοινό την επιδοκίμασε με ένα ιδιαιτέρως θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα. Ο Καρλ Τάννερ στον ρόλο του Καβαραντόσσι, ήταν στιβαρός, ενώ η ερμηνεία του είχε υψηλή συναισθηματική ένταση. Ο Λάντο Ατανέλι ερμήνευσε τον ρόλο του Σκάρπια με δύναμη, εντυπωσιάζοντας με τις φωνητικές του ικανότητες αλλά και την σκηνική του παρουσία.
 Η διακεκριμένη υψίφωνος Τσέλια Κοστέα (Β Διανομή), η οποία πριν ένα χρόνο είχε κερδίσει το βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για την ερμηνεία της στην Τόσκα που είχε παρουσιάσει η Εθνική Λυρική Σκηνή στο Μέγαρο Μουσικής τον Ιανουάριο του 2011, έλαμψε στην σκηνή του Ηρωδείου και κέρδισε το έντονο χειροκρότημα του κοινού. Η σκηνική της παρουσία όπως επίσης η ερμηνευτική της δεινότητα και ωριμότητα προκάλεσαν πολλά θετικά σχόλια. Ο Χιλιανός Τζανκάρλο Μονσάλβε στον ρόλο του Καβαραντόσι, εντυπωσίασε με την ερμηνεία του αλλά και την σκηνική του απόδοση. Τέλος, ο Γεωργιανός Γκεόργκε Γκαγκνίτζε, ο οποίος πρόσφατα είχε ερμηνεύσει τον ρόλο του Σκάρπια στην Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, επιβεβαίωσε την φήμη που τον ακολουθεί και πέτυχε μια εξαιρετική ερμηνεία υψηλών αξιώσεων.

Πλάι στους πρωταγωνιστές των δύο διανομών, στάθηκαν άξια έλληνες μονωδοί, όπως οι Τάσος Αποστόλου, Δημήτρης Κασιούμης, Παύλος Σαμψάκης, Χρήστος Αμβράζης, Ζαχαρίας Τσούμος και Χριστίνα Ασημακοπούλου, οι οποίοι απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

O Ούγκο Ντε Άνα που εκτός από την σκηνοθεσία, είχε την ευθύνη των σκηνικών και των κοστουμιών, παρουσίασε μια Τόσκα συναρπαστική, δραματική και απολύτως συνεπή στο πνεύμα του συνθέτη και το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναφέρεται το λιμπρέτο. Τα εντυπωσιακά σκηνικά, ένας τεράστιος σταυρός με τον Εσταυρωμένο, μια ιερή τράπεζα, ένα εργαστήρι ζωγραφικής, πλαισιώθηκαν από θεαματικές προβολές μνημείων της Ρώμης, θρησκευτικών συμβόλων, αλλά και βίντεο που έδιναν μια κινηματογραφική διάσταση στην παράσταση.

Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη, κινούμενη σε υψηλό επίπεδο απόδοσης, ενώ ανέδειξε τα έντονα συναισθήματα, το πάθος, αλλά και τις λεπτές αποχρώσεις της μουσικής του Πουτσίνι. Η Χορωδία της Λυρικής υπό την διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου και η Παιδική χορωδία Rosarte της Ρόζης Μαστροσάββα απέδωσαν με επιτυχία τα υπέροχα χορωδιακά του έργου.