"Σταυρώνω γα χέρια μου και περιμένω. Τίποτε δε φοβάμαι, τίποτε δεν ελπίζω. Είμαι ήσυχη." |
Η Ομάδα7 παρουσιάζει – για πρώτη φορά μετά τη
θρυλική παράσταση του Εθνικού, το 1932 – το πρωτοποριακό θεατρικό έργο της
Γαλάτειας Καζαντζάκη "Ενώ το πλοίο ταξιδεύει", με στόχο να αναδείξει
την διαχρονικότητα της γραφής της αλλά και το επίκαιρο του έργου της. Με βασικό συντελεστή το σώμα και την φωνή των 7
ηθοποιών που υποδύονται 35 ρόλους, προτείνει ένα θέαμα όπου συνυπάρχουν η video art, το
ηχητικό κολάζ, η εικαστική εγκατάσταση και η θεατρολογική έρευνα, εμμένοντας
στη συλλογικότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης και την ανάγκη για
πολυσυλλεκτικότητα. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 26 Οκτωβρίου, στον Τεχνοχώρο CARTEL.
Σε αναζήτηση μιας σύγχρονης θεατρικής
αισθητικής, η ομάδα συνεχίζει την ερευνητική της διαδρομή, προσεγγίζοντας το
έργο της Γ. Καζαντζάκη με τις σύγχρονες τεχνικές του θεάτρου της επινόησης και
φροντίζει για την επανέκδοσή του.
«Ολόκληρο το έργο της Καζαντζάκη θα μπορούσε να διαβαστεί
ως αυτοβιογραφία, αλλά και αντίστροφα η ζωή της, παρουσιάζοντας αρκετές
ιδιαιτερότητες και υπερβάσεις, τροφοδοτεί διαρκώς και εμπεριέχει την
καλλιτεχνική της δημιουργία. Η αλληλεξάρτηση αυτή ζωή και έργου, συνδεόμενη
άμεσα με την μυθική πια σχέση της με τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη, μας
παραπέμπει σε ένα άλλο ζευγάρι διανοουμένων, τον Ζαν-Πωλ Σαρτρ και την Σιμόν
ντε Μπουβουάρ.»
«Εμφανίζεται στον
πνευματικό χώρο πολύ νέα, καταρρίπτοντας τον μύθο της πολιτισμικής υπεροχής της
πρωτεύουσας και αναδεικνύοντας την επαρχιώτικη – αλλά όχι τυχαία – καταγωγή
της. […] Υπερβαίνοντας όλους τους ηθικούς και κοινωνικούς κώδικες της εποχής,
έρχεται στην πρωτεύουσα για να ζήσει μαζί με τον σύντροφό της»
«Από την αρχή της
πορείας της διατρέχει με άνεση, αν και όχι πάντοτε σε βάθος, τα παγκόσμια
αισθητικά και πνευματικά κινήματα της εποχής της: τον αισθητισμό, τον νατουραλισμό,
τον συμβολισμό, τον νιτσεϊσμό, την ψυχανάλυση, με αποκορύφωμα την σπάνια και
γι’ αυτό πολύτιμη για τα ελληνικά δεδομένα μαθητεία στον εξπρεσιονισμό.»
«Τη θέση της στο χώρο της ελληνικής λογοτεχνίας, εκτός
από το πολύπτυχο πνευματικό της έργο, κατοχυρώνει με την ιδιαίτερη
προσωπικότητά της και την ισχυρή κοινωνική παρουσία της η Γαλάτεια. Ιδιαίτερα
σημαντική είναι η θέση που κατέχει στην ιστορία της ελληνικής γυναικείας
γραφής, υποστηρίζοντας με πείσμα την ανάγκη διαφοροποίησης από τα αντρικά πρότυπα
και την υιοθέτηση μιας γραφής που να ανταποκρίνεται στον γυναικείο ψυχισμό και
τη ιδιαιτερότητα της θηλυκής φύσης ως ολότητας. Παράλληλα ο συνδυασμός
ιδεολογικής και αισθητικής πρωτοπορίας, και η μέχρι τέλος έμπρακτη εφαρμογή
ενός ιδιάζοντος μαχόμενου ανθρωπισμού, την κατατάσσουν ανάμεσα στα λίγα εκείνα
άτομα, που αξιώθηκαν να ζήσουν, κατά την έκφραση του Γιώργου Σεφέρη, «αυθεντική
ζωή», μια ζωή που παλλόταν από ανθρωπισμό, τέχνη και γυναικεία ουσία.» (Αποσπάσματα από το βιβλίο Γυναικείες διαδρομές – Η Γαλάτεια
Καζαντζάκη και το θέατρο της Βαρβάρας Γεωργοπούλου)
Η παράσταση εστιάζει στις εντυπωσιακές ομοιότητες του μεσοπολέμου με τη σύγχρονη κατάσταση στην Ελλάδα και την Ευρώπη και επιδιώκει να δημιουργήσει ένα δοχείο όπου αναμιγνύονται ανόμοια ιστορικά και καλλιτεχνικά υλικά αλλά και να διαμορφώσει ένα ανθρώπινο, χωρικό και λογοτεχνικό μωσαϊκό που να αποτελεί μέρος μίας σύγχρονης «αφήγησης».
Η
δουλειά της Ομάδας7, βασισμένη στην έρευνα και τον πειραματισμό, στηρίζεται σε
άξονες που ακουμπούν από τη μία στις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της χώρας και από την άλλη στη χρήση και ανατροπή
μεθόδων και τεχνικών του μεταμοντέρνου θεάτρου. Σχηματίστηκε το 2003 και από
τότε διευρύνθηκε με τη συμμετοχή καλλιτεχνών από κάθε χώρο και πεδίο έκφρασης
(ηθοποιοί, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, φωτιστές, video artists, μουσικοί, ζωγράφοι, χορευτές, θεατρολόγοι κ.λ.π.). Μέσα
σε αυτήν τη λογική, εντάσσεται η χρήση και διαχείριση του χώρου (δημόσιου ή
ιδιωτικού), η αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού κάθε μορφής και η επεξεργασία
των κειμένων ως
μέρος ενός διαλόγου με τη σύγχρονη δραματουργία. Δεν διαθέτει μόνιμη θεατρική
στέγη και δεν έχει επιχορηγηθεί ποτέ από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Ταυτότητα Παράστασης
Συντελεστές:
Ιδέα – Σκηνοθεσία: Βίκυ Μαστρογιάννη
Δραματουργική επεξεργασία: Άννα Τσίχλη
Φωτισμοί, Φωτογραφία, Video Art: Γιώργος Ζαφειρίου
Σκηνικός χώρος – Κοστούμια: Ελένη
Νανοπούλου - Ομάδα7-
Δάφνη Αηδόνη
Μουσική επιμέλεια - επεξεργασία: Γιώργος
Καλογεροπουλος – Ομάδα7
Βοηθός σκηνοθέτη–Βοηθός δραματολόγου-Δραματολογική
Έρευνα:
Ευδοκία
Δεληπέτρου
Β΄Βοηθός Σκηνοθέτη : Μαίρη Άσπρου
Ηθοποιοί:
Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Γιώργος Ανδράκης, Άλκης Ζούπας,
Μαίρη Λούση,
Βίκυ Μαστρογιάννη, Μάνος Παπαδάς, Μάριος Σουγιουτζόγλου
Βίντεο / Συμμετοχές: Βαγγέλης Παπαδάκης. Frank Bassleer, Ευδοκία Δεληπέτρου, Βασιλική Σκευοφύλαξ, Νίκος
Χρηστίδης
Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:
Δευτέρα & Τρίτη έως 17.11 | Ώρα
Έναρξης: 21.00
Εισιτήριο: 10 € γενική είσοδος, 5 €
ατέλεια ΣΕΗ- ΑΜΕΑ.
Για 8 παραστάσεις
Διάρκεια: 1ώρα
κ 40’ (χωρίς διάλειμμα)