Μετά τo Chatroom του Έντα Γουόλς σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου και το Ρισπέκτ του Τζακ Θορν σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Κακουδάκη, η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΛΥΚΟΦΩΣ που τον Ιανουάριο του 2009 εισήγαγε στην Ελλάδα για πρώτη φορά έναν θεατρικό θεσμό που απευθύνεται σε εφήβους, κατά τα πρότυπα του Youth Theater, συνεχίζει για τέταρτη θεατρική σεζόν το θέατρο αποκλειστικά για εφήβους με το κλασικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ "Ρομέος και Ιουλιέτα"που θα κάνει πρεμιέρα στις 30 Οκτωβρίου 2011, σε σκηνοθεσία Νάντιας Φώσκολου, ιδωμένο με τη ματιά των εφήβων, ροκ, νεανικό, σύγχρονο με όπλο τη σπουδαία γλώσσα του μεγαλύτερου των κλασικών και τη διαχρονική θεματική του.
Γιατί Romeo&Juliet αποκλειστικά για εφήβους;
Γιατί οι έφηβοι αξίζει να επικοινωνήσουν με σπουδαία κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, να ακούσουν τη γλώσσα τους, να προβληματιστούν με τη θεματική τους και τέλος να γίνουν κοινωνοί και συμμέτοχοι σε ένα ολοκληρωμένο και πολύτιμο θεατρικό γεγονός. Το έργο Ρωμαίος και Ιουλιέττα με κέντρο τον πρώτο έρωτα μεταξύ δυο εφήβων θίγει μέγιστα θέματα του ανθρώπου· την αγάπη και το μίσος· τον πόλεμο και τη συναδέλφωση, τον έρωτα και την πλήρη αυταπάρνηση. Παράλληλα, θίγει θέματα που αφορούν άμεσα τον έφηβο. Τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα, τη φιλία, τη σχέση με τους γονείς, τη στάση απέναντι στην κοινωνία που του παραδίδεται από την προηγούμενη γενιά, την αρχή της ωρίμανσης με όλα τα δικαιώματα και τις ευθύνες που αυτή συνεπάγεται.
Η εταιρεία Λυκόφως και οι καλλιτεχνικοί συνεργάτες της, έχοντας αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία και σε συνεργασία πάντα με θεατροπαιδαγωγούς, ψυχολόγους και κοινωνιολόγους, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία και την ευθύνη να επικοινωνήσει με τους νέους και να μιλήσει τη γλώσσα τους με μια θεατρική παράσταση που ως καλλιτεχνικό γεγονός αφορά τους πάντες, αλλά στην πραγματικότητα κλείνει το μάτι μόνο σε αυτούς.
Στο Ρωμαίος & Ιουλιέττα ο Σαίξπηρ αιχμαλωτίζει τον απόλυτο έρωτα πάνω στη γέννησή του, πριν την άμβλυνση που προκαλεί η πάροδός του.
Με όχημα τον σύνθετο σαιξπηρικό λόγο, αλλά και με τη συνδρομή τολμηρών αισθητικών μέσων, τα οποία «μιλούν» στην καρδιά των εφήβων σήμερα (όπως οι προβολές, η ροκ μουσική, ο σύγχρονος χορός), η παράσταση θα επιχειρήσει να παρακολουθήσει από κοντά τους ήρωες της ιστορίας-ύμνου στον εφηβικό –δηλαδή τον απόλυτο– έρωτα και να αναδείξει τα ζωντανά ερωτήματα που θέτει το έργο, τα οποία στρέφονται γύρω από έννοιες όπως η πίστη –ερωτική και άλλη–, η ενηλικίωση, η οικογένεια, η βία, η ανθρώπινη επικοινωνία, και πάνω απʼ όλα ο χρόνος.
Γιατί οι έφηβοι αξίζει να επικοινωνήσουν με σπουδαία κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, να ακούσουν τη γλώσσα τους, να προβληματιστούν με τη θεματική τους και τέλος να γίνουν κοινωνοί και συμμέτοχοι σε ένα ολοκληρωμένο και πολύτιμο θεατρικό γεγονός. Το έργο Ρωμαίος και Ιουλιέττα με κέντρο τον πρώτο έρωτα μεταξύ δυο εφήβων θίγει μέγιστα θέματα του ανθρώπου· την αγάπη και το μίσος· τον πόλεμο και τη συναδέλφωση, τον έρωτα και την πλήρη αυταπάρνηση. Παράλληλα, θίγει θέματα που αφορούν άμεσα τον έφηβο. Τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα, τη φιλία, τη σχέση με τους γονείς, τη στάση απέναντι στην κοινωνία που του παραδίδεται από την προηγούμενη γενιά, την αρχή της ωρίμανσης με όλα τα δικαιώματα και τις ευθύνες που αυτή συνεπάγεται.
Η εταιρεία Λυκόφως και οι καλλιτεχνικοί συνεργάτες της, έχοντας αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία και σε συνεργασία πάντα με θεατροπαιδαγωγούς, ψυχολόγους και κοινωνιολόγους, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία και την ευθύνη να επικοινωνήσει με τους νέους και να μιλήσει τη γλώσσα τους με μια θεατρική παράσταση που ως καλλιτεχνικό γεγονός αφορά τους πάντες, αλλά στην πραγματικότητα κλείνει το μάτι μόνο σε αυτούς.
Στο Ρωμαίος & Ιουλιέττα ο Σαίξπηρ αιχμαλωτίζει τον απόλυτο έρωτα πάνω στη γέννησή του, πριν την άμβλυνση που προκαλεί η πάροδός του.
Με όχημα τον σύνθετο σαιξπηρικό λόγο, αλλά και με τη συνδρομή τολμηρών αισθητικών μέσων, τα οποία «μιλούν» στην καρδιά των εφήβων σήμερα (όπως οι προβολές, η ροκ μουσική, ο σύγχρονος χορός), η παράσταση θα επιχειρήσει να παρακολουθήσει από κοντά τους ήρωες της ιστορίας-ύμνου στον εφηβικό –δηλαδή τον απόλυτο– έρωτα και να αναδείξει τα ζωντανά ερωτήματα που θέτει το έργο, τα οποία στρέφονται γύρω από έννοιες όπως η πίστη –ερωτική και άλλη–, η ενηλικίωση, η οικογένεια, η βία, η ανθρώπινη επικοινωνία, και πάνω απʼ όλα ο χρόνος.
Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα
Πάγια τακτική της εφηβικής σκηνής της εταιρείας Λυκόφως είναι η δημιουργία θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν:
α) δημιουργία έντυπου υλικού από θεατρολόγους το οποίο διανέμεται στους εκπαιδευτικούς, με θέματα και δράσεις που προετοιμάζουν τους εφήβους πριν δουν την παράσταση, αλλά και έντυπο υλικό για μετά την παρακολούθησή της, το οποίο γίνεται όχημα για να συνεχιστεί η επεξεργασία των ζητημάτων που προκύπτουν από την θεματολογία της παράστασης, στην αίθουσα του σχολείου.
β) Οι έφηβοι συμμετέχουν ενεργά, αμέσως μετά το τέλος της παράστασης με οδηγό θεατρολόγο αλλά και τη βοήθεια των ίδιων των ηθοποιών. Το ακριβές πρόγραμμα δημιουργείται μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας της ίδιας της παράστασης, για να είναι στενά συνδεδεμένο με αυτήν.
Νάντια Φώσκολου, σκηνοθέτης
Η Λυκόφως λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν την ιδιαιτερότητα μιας παράστασης για εφήβους επέλεξε φέτος να συνεργαστεί με τη Νάντια Φώσκολου, μια σκηνοθέτη με σοβαρές σπουδές στη σκηνοθεσία αλλά και με θεατρολογικές σπουδές δίνοντας έτσι έμφαση στο διττό χαρακτήρα ενός τέτοιου εγχειρήματος. Στον καλλιτεχνικό, δηλαδή, αλλά και στον εκπαιδευτικό.
Η Νάντια Φώσκολου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη. Τον Δεκέμβριο του 2010 σκηνοθέτησε στο Theaterlab της Νέας Υόρκης το νέο έργο Opus DʼAmour της Anna Forsythe, βασισμένο στην ερωτική αλληλογραφία του Ρώσου αβάν-γκαρντ συνθέτη Αλεξάντρ Σκριάμπιν. (Μάλιστα συν-συγγραφέας του έργου ήταν η 14χρονη Michelle Vugmayster.) Αμέσως πριν, τον Νοέμβριο του 2010, σκηνοθέτησε το αφήγημα του Βενεντίκτ Εροφέεφ «Μόσχα-Πετουσκί» σε θεατρική διασκευή με τίτλο Black Russian στο Θέατρο Μεταξουργείο. Αποφοίτησε το 2008 από το Πανεπιστήμιο Columbia, όπου έκανε τριετές επαγγελματικό μεταπτυχιακό (Master of Fine Arts) στη σκηνοθεσία θεάτρου με υποτροφία του Κληροδοτήματος Μινωτή (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης). Στη Νέα Υόρκη έχει επίσης σκηνοθετήσει –σε διάφορα θέατρα– τις παραστάσεις: Ψύλλοι στʼ Αυτιά του Φεντώ (σε δική της μετάφραση από τα γαλλικά στα αγγλικά), Οι Καλύτερες Προθέσεις του Μπέργκμαν, Protest του Χάβελ, Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ, καθώς και τα σύγχρονα αμερικάνικα έργα After της Erin Browne, και Naked Fish και Mission του Nathan Wright. Στην Αθήνα έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν (Άδειος Χώρος – Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς (Ομάδα Κινηματο-θέατρον), και Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή «αναλογίου» για το Εθνικό Θέατρο. Είναι επίσης αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997), κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου (DEA) Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης - Paris III (1999) και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής ʽFlorentʼ (Παρίσι, 1999).
Υπό την Αιγίδα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων
Πάγια τακτική της εφηβικής σκηνής της εταιρείας Λυκόφως είναι η δημιουργία θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν:
α) δημιουργία έντυπου υλικού από θεατρολόγους το οποίο διανέμεται στους εκπαιδευτικούς, με θέματα και δράσεις που προετοιμάζουν τους εφήβους πριν δουν την παράσταση, αλλά και έντυπο υλικό για μετά την παρακολούθησή της, το οποίο γίνεται όχημα για να συνεχιστεί η επεξεργασία των ζητημάτων που προκύπτουν από την θεματολογία της παράστασης, στην αίθουσα του σχολείου.
β) Οι έφηβοι συμμετέχουν ενεργά, αμέσως μετά το τέλος της παράστασης με οδηγό θεατρολόγο αλλά και τη βοήθεια των ίδιων των ηθοποιών. Το ακριβές πρόγραμμα δημιουργείται μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας της ίδιας της παράστασης, για να είναι στενά συνδεδεμένο με αυτήν.
Νάντια Φώσκολου, σκηνοθέτης
Η Λυκόφως λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν την ιδιαιτερότητα μιας παράστασης για εφήβους επέλεξε φέτος να συνεργαστεί με τη Νάντια Φώσκολου, μια σκηνοθέτη με σοβαρές σπουδές στη σκηνοθεσία αλλά και με θεατρολογικές σπουδές δίνοντας έτσι έμφαση στο διττό χαρακτήρα ενός τέτοιου εγχειρήματος. Στον καλλιτεχνικό, δηλαδή, αλλά και στον εκπαιδευτικό.
Η Νάντια Φώσκολου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη. Τον Δεκέμβριο του 2010 σκηνοθέτησε στο Theaterlab της Νέας Υόρκης το νέο έργο Opus DʼAmour της Anna Forsythe, βασισμένο στην ερωτική αλληλογραφία του Ρώσου αβάν-γκαρντ συνθέτη Αλεξάντρ Σκριάμπιν. (Μάλιστα συν-συγγραφέας του έργου ήταν η 14χρονη Michelle Vugmayster.) Αμέσως πριν, τον Νοέμβριο του 2010, σκηνοθέτησε το αφήγημα του Βενεντίκτ Εροφέεφ «Μόσχα-Πετουσκί» σε θεατρική διασκευή με τίτλο Black Russian στο Θέατρο Μεταξουργείο. Αποφοίτησε το 2008 από το Πανεπιστήμιο Columbia, όπου έκανε τριετές επαγγελματικό μεταπτυχιακό (Master of Fine Arts) στη σκηνοθεσία θεάτρου με υποτροφία του Κληροδοτήματος Μινωτή (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης). Στη Νέα Υόρκη έχει επίσης σκηνοθετήσει –σε διάφορα θέατρα– τις παραστάσεις: Ψύλλοι στʼ Αυτιά του Φεντώ (σε δική της μετάφραση από τα γαλλικά στα αγγλικά), Οι Καλύτερες Προθέσεις του Μπέργκμαν, Protest του Χάβελ, Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ, καθώς και τα σύγχρονα αμερικάνικα έργα After της Erin Browne, και Naked Fish και Mission του Nathan Wright. Στην Αθήνα έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν (Άδειος Χώρος – Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς (Ομάδα Κινηματο-θέατρον), και Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή «αναλογίου» για το Εθνικό Θέατρο. Είναι επίσης αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997), κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου (DEA) Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης - Paris III (1999) και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής ʽFlorentʼ (Παρίσι, 1999).
Υπό την Αιγίδα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Διασκευή–Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
Κοστούμια: Χάρης Σουλιώτης
Χορογραφία: Βάσω Γιαννακοπούλου
Μουσική: Δημήτρης Παπαλάμπρου
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παίζουν: Νίκος Μαυράκης, Μαρία Μπαγανά, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Βασίλης Σαμπράκος, Στράτος Σωπύλης, Ένκε Φεζολλάρι
Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος, Λυκόφως ΑΜΚΕ
Πληροφορίες:
ΠΕΡΙΟΧΗ
Θέατρο Χώρα
Αμοργού 20
Κυψέλη, 112 56
ΠΡΕΜΙΕΡΑ
Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κάθε Κυριακή
Δευτέρα–Παρασκευή πρωινές παραστάσεις για σχολεία (κατόπιν συνεννόησης υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης παραστάσεων το απόγευμα και το Σαββατοκύριακο)
Ακολουθούν συναντήσεις με σχολεία κατόπιν συννενόησης
υπεύθυνη επικοινωνίας: Αθηνά Μπερδέκα 210 7226347, 6944 960790 (ώρες: 10:00 – 13:00)
choratheater.efiviko@gmail.com
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΜΕΙΟΥ
210 8673945
Διασκευή–Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
Κοστούμια: Χάρης Σουλιώτης
Χορογραφία: Βάσω Γιαννακοπούλου
Μουσική: Δημήτρης Παπαλάμπρου
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παίζουν: Νίκος Μαυράκης, Μαρία Μπαγανά, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Βασίλης Σαμπράκος, Στράτος Σωπύλης, Ένκε Φεζολλάρι
Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος, Λυκόφως ΑΜΚΕ
Πληροφορίες:
ΠΕΡΙΟΧΗ
Θέατρο Χώρα
Αμοργού 20
Κυψέλη, 112 56
ΠΡΕΜΙΕΡΑ
Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κάθε Κυριακή
Δευτέρα–Παρασκευή πρωινές παραστάσεις για σχολεία (κατόπιν συνεννόησης υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης παραστάσεων το απόγευμα και το Σαββατοκύριακο)
Ακολουθούν συναντήσεις με σχολεία κατόπιν συννενόησης
υπεύθυνη επικοινωνίας: Αθηνά Μπερδέκα 210 7226347, 6944 960790 (ώρες: 10:00 – 13:00)
choratheater.efiviko@gmail.com
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΜΕΙΟΥ
210 8673945