"Εξαιρετικές «Τραχίνιες», στρωτή η «Αντιγόνη» , ρόκ η «Ηλέκτρα» του ανατρεπτικού σκηνοθέτη"
Σε τρία ανκόρ κάλεσε το κοινό του Ηρωδείου το βράδυ του Σαββάτου όλους τους συντελεστές της εξάωρης παράστασης «Γυναίκες» του Ουαζντί Μουαουάντ, βασισμένης στις τραγωδίες Τραχίνιες, Αντιγόνη και Ηλέκτρα του Σοφοκλή, που κράτησε λίγους αλλά καλούς ως τις 4 τα ξημερώματα στα μαρμάρινα καθίσματα του θεάτρου.

Σαν ηλεκτρική καταιγίδα η βραχνή , αισθαντική φωνή του Μπερτράν Καντά στα λυρικά μέρη, που έμοιαζε να κουβαλά κάτι από την σοφία όσων έχουν περάσει από το αμόνι της ζωής, « ακροβατούσε ανάμεσα σε ρόκ ιαχές και ψυχεδελικούς αμανέδες τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σκληρότητα και την ρευστότητα της ανθρώπινης μοίρας, όπως αυτή αντηχεί στους στίχους του ποιητή, οδηγώντας μας συνειρμικά στις ομοιότητες μεταξύ της ζωής των ηρώων και της ζωής του ίδιου του Καντά ( ο οποίος κρίθηκε ένοχος και εξέτησε ποινή 8 ετών για την δολοφονία της συζύγου του - ηθοποιού Μαρί Τρεντινιάν , η οποια ξυλοκοπήθηκε από τον ίδιο μέχρι θανάτου το 2003 στο δωμάτιο ξενοδοχείου όπου διέμεναν στο Βίλνιους της Λιθουανίας) και υπενθυμίζοντας μας πόσο εύκολο είναι να κατρακυλήσει κανείς από την κορυφή στους πρόποδες της δόξας και από «βασιλιάς» να καταλήξει «πένητας».
Μικρά φάλτσα οι αναγωγές στο κλασικό που έμοιαζαν ώρες- ώρες ξεκάρφωτες μέσα στην κατά τα άλλα μοντέρνα σκηνοθεσία, όπως ο χιτώνας του Ηρακλή ανάμεσα στο κατά τα άλλα casual ντύσιμο των ηθοποιών στις Τραχίνιες, αλλά και το ρόκ της Ηλέκτρας που γιορτάζει την επιστροφή του Ορέστη , χορεύοντας γυμνή μαζί με τον αδερφό της σε ξέφρενους ρυθμούς , σαν βαθειά αντίστιξη απέναντι στον μέχρι εκείνη την ώρα κλασικό σπαρακτικό της θρήνο.
Γυναίκες δυναμικές, δεσποτικές, αγέρωχες, αποφασιστικές, σκληρές και επαναστατικές, οι «Γυναίκες» του Μουαουάντ – ο οποίος συμμετείχε στην παράσταση υποδυόμενος εξαιρετικά τον παιδαγωγό του Ορέστη στην Ηλέκτρα, παρόλο που δεν βγήκε να υποκλιθεί στο τέλος μαζί με τους υπόλοιπους συντελεστές – ήρθαν επιτυχώς στο σήμερα, καθορίζοντας με τις πράξεις και τις αποφάσεις τους την ζωή των ανδρών, οπλίζοντας το χέρι τους και παίρνοντας ρόλο θήτη και θύματος.