Pages

Robert Wilson : Krapp's Last Tape

Γουίλσον - Μπέκετ:
Περίεργη συνάντηση
35 χρόνια μετά…




Συνεχίζοντας τον θεσμό του
Θεάτρου Πέρα από τα Όρια,
που ξεκίνησε πριν από πέντε
χρόνια, η Αττική Πολιτιστική
Εταιρεία παρουσιάζει για
πρώτη φορά στην Ελλάδα τον
Robert Wilson επί σκηνής,
ξελογιάζοντας το κοινό ως
ηθοποιός και σκηνοθέτης στο
μονόπρακτο του Samuel Beckett
«Η τελευταία μαγνη τοται-
νία του Κραπ», που θα ανεβεί
για τρεις παραστάσεις 8 και
9 Μαΐου (8/5 στις 9.30 μ.μ. και
9/05 στις 6.30 μ.μ., 9.30 μ.μ.)
στο Θέατρον του Κέντρου
Πολιτισμού «Ελληνικός
Κόσμος».
«Είχα την τιμή να δεχτώ τον
Μπέκετ στα παρασκήνια ενός
από τα πρώτα μου έργα, του
“A letter to queen Victoria”.
Mε συνεχάρη για το αποσπα-
σματικό, ασυνεχές κείμενό
μου. Είπε ότι ήταν καταπλη-
κτικό… ένιωθα μεγάλη νευρι-
κότητα που θα τον συνα-
ντούσα από κοντά. Πάντοτε
ένιωθα στενά συνδεδεμένος
με τον κόσμο του. Σε σημεία
βρίσκεται πολύ κοντά στο
έργο μου…».
Τριάντα πέντε χρόνια μετά
την πρώτη τους συνάντηση
και δέκα χρόνια μετά την
τελευταία του εμφάνιση ως
ηθοποιού στο έργο «Hamlet:
A monologue», ο Wilson
συναντά επί σκηνής τον συγ-
γραφέα που έδωσε ιδιαίτερο
νόημα στις λέξεις.
Ο ίδιος έχει συγκριθεί πολ-
λές φορές με τον Μπέκετ ως
προς το γεγονός ότι «μεγα-
λουργεί μέσα σε εξαιρετική
λιτότητα, ένα από τα δυσκο-
λότερα καλλιτεχνικά επιτεύγ-
ματα». «Η παράσταση δίνει
μια μοναδική ευκαιρία για το
ερμη νευτικό του ταλέντο,
καθώς αποτελεί μείξη της
χαρακτηριστικής υπογραφής
του με την άψογη ενσωμά-
τωση κίνησης, φωτισμού,
ήχου και της δομής του κει-
μένου που δίνει μεγάλη ελευ-
θερία στο υποκριτικό κομ-
μάτι», τονίζει η Sue Stoker.
Στην «Τελευταία μαγνητοται-
νία του Κραπ», ο Wilson φωτί-
ζει τον Μπέκετ με νέον, τοπο-
θετώντας πάνω του την αγα-
πημένη του ανυπαρξία χρώ-
ματος, γράφει η Rossella Battisti
στην ιταλική «L’ Unita»,
παρουσιάζοντας τον ηλικιω-
μένο άντρα -που λίγο πριν
μπει στην 7η δεκαετία της
ζωής του ετοιμάζεται να
μαγνητοφωνήσει τις σκέψεις
του για τη χρονιά που
πέρασε- έμπλεο δύναμης και
ποτέ νικημένο, παρά τη συνει-
δητοποίηση της καταστροφής
του.


METRO, 30/04/2010
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΡΑΜΑΝΤΑΝΗ