Pages

ΤΟ THEATER.VIEW ΣΤΟ "ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ ΚΑΝΤ" ΤΟΥ ΤΟΜΑΣ ΜΠΕΡΝΧΑΡΑΝΤ


Ένα ποιητικό έργο, που μιλάει με πικρό χιούμορ για την πνευματική τύφλωση που χαρακτηρίζει την εποχή μας.Ο μέγιστος Γερμανός διαφωτιστής του 18ου αιώνα ταξιδεύει με ένα υπερωκεάνιο προς την Νέα Υόρκη, στη δική μας σύγχρονη εποχή. Πρόκειται να ανακηρυχθεί Επίτιμος Διδάκτορας κι ελπίζει ταυτοχρόνως, πως οι γιατροί της Αμερικής θα θεραπεύσουν το γλαύκωμα από το οποίο πάσχει. Ο Μπέρνχαρντ φαίνεται να λέει πως η φιλοσοφία αρρωσταίνει τους ανθρώπους αντί να τους γιατρεύει, θρηνώντας σαρκαστικά για την αντιπνευματική εποχή μας, που μοιάζει να τελειώνει.Η περίπτωση του τυφλωμένου φιλοσόφου γίνεται η αφορμή για να γελάσουμε με την κατάθλιψή μας, για να αποτρέψουμε τον μαρασμό μας. Ο Γιάννος Περλέγκας πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στο Θέατρο Τέχνης με πρωταγωνιστή τον Μάκη Παπαδημητρίου στην ωριμότερη στιγμή της καριέρας του, σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας στο ρόλο του Immanuel Kant. 

Η ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΤΣΕΛΣΟΜΙΝΑ ΤΗΣ ΚΑΤΙΑΣ ΓΕΡΟΥ ΣΤΟ LA STRADA...


La Strada: Ο φόβος και ο τρόμος μας. Ο δρόμος. Κάπου εκεί αρχίζουν και κάπου εκεί τελειώνουν όλα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στην ζωή. Η θεατρική διασκευή του νεοραλιστικού δράματος του Φεντερίκο Φελίνι, σε σενάριου του ίδιου σε συνεργασία με τους Τούλιο Πινέλι και Ένιο Φλαϊάνο, που απέσπασε το όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1956, με πρωταγωνιστές τους Άντονι Κουίν και Τζουλιέτα Μαζίνα (σύζυγο του σκηνοθέτη) συνεχίζει να τα ταξιδεύει το κοινό στο δρόμο προς την αυτογνωσία, με όλες τις τραγικές συνέπειες που καμιά φορά συνεπάγεται αυτό. Ο Βασίλης Νικολαϊδης σκηνοθετεί την Κάτια Γέρου (Τζελσομίνα), τον Θανάση Κουρλαμπά(Ζαμπανό) και τον Νίκο Νίκα (τρελός) στους βασικούς ρόλους αναβιώνοντας επι σκηνής, ολοζώντανα την σκληρότητα του δρόμου, την δύναμη του χρήματος, την δυσκολία της επιβίωσης, το εφήμερο του έρωτα, την γενναιότητα της αγάπης και την ελευθερία της ψυχής μέσα σε δυο περίπου ώρες με μια λιτή, σφιχτή, ρεαλιστική σκηνοθεσία που κυλά σαν νερό έναν σύγχρονο Ζαμπανό και μια Κάτια Γέρου που μεταμορφώνεται κυριολεκτικά σε Τζελσομίνα, υποκριτικά, κινησιολογικά και ενδυματολογικά και σε συνεπαίρνει στον δικό της δρόμο..