Pages

Καλοκαίρι με Νεφέλες, Αμφιτρύωνα και Περικλή από το Εθνικό


Με όπλο την γλώσσα της κωμωδίας, που κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει , το Εθνικό Θέατρο εμπνέεται και πάλι από το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη "Tι είναι η πατρίδα μας" και ξεκινά την καλοκαιρινή του περιοδεία με τρεις από τους σημαντικότερους συγγραφείς κωμωδιών όλων των εποχών. Σαίξπηρ, Μολιέρος και Αριστοφάνης, συναντούν το κοινό, εκτός των τειχών- από την Επίδαυρο και σε όλη την Ελλάδα- με κοινό όχημα το γέλιο, την σάτιρα και την ψυχαγωγία αλλά και την βαθιά περίσκεψη για τον άνθρωπο και την κατανόηση της φθαρτής του μοίρας. Παράλληλα το Εθνικό συνεχίζει τον διάλογο με καλλιτεχνική δημιουργία του εξωτερικού συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Resistance in the Mediterranean που διοργανώνεται από το Ballhaus Naunystrasse και την Ένωση Θεάτρων της Ευρώπης (UTE) στο πλαίσιο του Voicing Resistance που θα διαρκέσει από τις 9-19/06. 

Erofili synopsis: Μια νέα εκδοχή της Ερωφίλης του Χορτάτση από τον Σίμο Κοκάλα


H Εταιρεία Θεάτρου Χώρος σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζει 22-24 Ιουνίου στο χώρο της Πειραιώς 260 - Κτίριο Ε, τη νέα εκδοχή της Ερωφίλης του Γεωργίου Χορτάτση με τίτλο Erofili synopsisΗ παράσταση ξεφεύγει απο τον ασκησιολογικό χαρακτήρα που είχαν τα προηγούμενα δύο σχεδιάσματα. Ο σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας και ο θίασός του επιχειρούν πια μια καθαρά θεατρική προσέγγιση. Το κείμενο διασκευάζεται με μια μεγαλύτερη διάθεση ελευθερίας φωτίζοντας κάποιες εικόνες από την εκπληκτική Ερωφίλη του Χορτάτση. Τρεις γυναίκες επί σκηνής. Η μάσκα το κύριο ερμηνευτικό μέσο. Το έργο πιο επίκαιρο από ποτέΞεκινώντας από το Ρέθυμνο στις 30 Αυγούστου (Φρούριο Φορτέτζας), η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στην Αττική θα σταθμεύσει, στα πλαίσια της περιοδείας της, τον Σεπτέμβρη.

«Γιοι και κόρες» από το 1940 ως τους Ολυμπιακούς του 2004



Η Εταιρεία Θεάτρου Sforaris, μετά τις πολύ επιτυχημένες ‘Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες’, επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση «Γιοι και κόρες» στις 15-16  και 18 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 (κτήριο Ε). Η παράσταση  βασίζεται στο υλικό 80 συνεντεύξεων που πήραν πέντε νέοι ηθοποιοί από νέους του παρελθόντος, παππούδες και γιαγιάδες δηλαδή, από όλη την Ελλάδα, στους οποίους ζητήθηκε να θυμηθούν την ιστορία που σημάδεψε τη ζωή τους.

Με την "Δεσποινίδα Τζούλια" του Α. Στρίντμπεργκ ανοίγει φέτος η θεατρική αυλαία της Πειραιώς 260


Το Φεστιβάλ Αθηνών, τιμώντας τα 100 χρόνια από το θάνατο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, επιλέγει ως εναρκτήρια ελληνική παράσταση στην Πειραιώς 260 (κτήριο Δ) τη «Δεσποινίδα Τζούλια», έργο που προκάλεσε τεράστιο σκάνδαλο όταν γράφτηκε το 1888, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Το περίφημο ζευγάρι Τζούλια-Ζαν ερμηνεύουν η Στεφανία Γουλιώτη και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ενώ την αινιγματική Κριστίν υποδύεται η Μαρία Πρωτόπαπα.

Claudio Tolcachir: To Αργεντίνικο θέατρο έχει την τιμητική του στο Φεστιβάλ Αθηνών



Τον Claudio Tolcachir (Κλαούντιο Τολκατσίρ), το ανερχόμενο αστέρι του αργεντίνικου θεάτρου που έρχεται στη Αθήνα με τη βραβευμένη παράστασή του Tercer Cuerpo / La historia de un intento absurdo (Τρίτο Σώμα / Η ιστορία μιας παράλογης απόπειρας), θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών στις 11, 12 και 13 Ιουνίου, στο Από Μηχανής Θέατρο.

Rodrigo Garia : Ένας βλάσφημος του σύγχρονου θεάτρου στην σκηνή της Πειραιώς

Ο Αργεντίνος θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός Rodrigo Garcia-ένα από τα enfants terrible του σύγχρονου θεάτρου, που γράφει εμπνεόμενος από την καθημερινότητα και παρουσιάζει έργα βίαια και ακραία, που παντρεύει στην ίδια σκηνή την αγανάκτηση με το αστείο, που πιστεύει ότι η ομορφιά αναδύεται μέσα από τη διερεύνηση της αλήθειας- γνωστός στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση Cryda. Vuelta y vuelta. Al pounto. Chamuscada. (Λίαν αιμάσσον. Αιμάσσον. Μισοψημένο. Καμένο) του 2007, παρουσιάζει στις 16 και 17 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260 (Δ), το Golgota Picnic, ένα προκλητικό έργο – κριτική στη θρησκεία και την κοινωνία της κατανάλωσης.  

«Βρίζοντας το κοινό» από τους βέλγους De KOE (Ντε ΚΟΥ) 10-12 Ιουνίου στην Πειραιώς 260


Μία βόμβα στα θεμέλια του συμβατικού θεάτρου...


Όταν το κείμενο του αυστριακού Peter Handke (Πέτερ Χάντκε ) πρωτοπαρουσιάστηκε τριάντα χρόνια πριν, προκάλεσε σοκ. Θεατές ούρλιαζαν, το χαρακτήρισαν σκάνδαλο, η κριτική το θεώρησε αντι – θέατρο, μία μηδενιστική αποδόμηση της καθιερωμένης φόρμας του θεάτρου.  Και όμως, αν και γραμμένο το 1966 το έργο εξακολουθεί να είναι συγκλονιστικά επίκαιρο, υποδεικνύοντας τις αντιφάσεις της ύπαρξής μας, αναμοχλεύοντας βίαια τα συναισθήματά μας και προκαλώντας μία άνευ προηγουμένου ενδοσκόπηση. Στην Φλαμανδική εκδοχή του παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2006 σε σκηνοθεσία Πέτερ Φαν ντεν Έεντε(Peter Van den Eede) ενώ το 2011 παρουσιάστηκε στην Γαλλική εκδοχή του, την οποία θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι θεατές στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.