Pages

Σκληρή απάντηση του συγγραφικού διδύμου Ρήγα - Αποστόλου στον Μητροπολίτη Πατρών

 "Ουαί υμίν γραμματείς και φαρισαίοι υποκριτές" 

Σκληρή ήταν η απάντηση των Ρήγα - Αποστόλου στον Μητροπολίτη Πατρών , μετά την παρέμβασή του στον Δήμαρχο για την παράσταση "Τα κορίτσια με τα μαύρα, με την οποία του γνωστοποιούσε ότι η παράσταση θίγει το θρησκευτικό αίσθημα τόσο του ίδιου του Μητροπολίτη, όσο και μεγάλης μερίδας πολιτών. Η παρέμβαση αυτή του κ. Χρυσοστόμου είχε ως αποτέλεσμα να αφαιρέσει ο Δήμος Πατρών την αιγίδα του απο την παράσταση, η οποία ωστόσο θα φιλοξενηθεί κανονικά στο Αρχαίο Ωδείο της Πατράς στις 3 και 4 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ της πόλης.


«Στην πυρά»

Η πρόσφατη επιστολή του Μητροπολίτη Πατρών - επιστολή που είδε και το φως της δημοσιότητας - στις Δημοτικές (και φευ! εκλεγμένες από τους πολίτες) Αρχές της πόλης - μέσω της οποίας ζητάει την απαγόρευση της παρουσίασης της παράστασης του θεατρικού έργου «Τα κορίτσια με τα μαύρα» στην πόλη της Πάτρας το προσεχές Σαβατοκύριακο 3 και 4 Σεπτεμβρίου δεν μας προκαλεί δυστυχώς καμία εντύπωση! Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι μέσα στους αιώνες πολλοί εκκλησιαστικοί ταγοί έχουν δώσει ωραία και «καυτά» «πύρινα» δείγματα ανάλογης φασιστοειδούς συμπεροφοράς μεσαιωνικού τύπου! Με πρόσχημα φυσικά πάντα το καλό και την προστασία των πιστών - που αντιμετωπίζονται ως αγέλη ζώων που χρειάζονται τον ρασοφόρο αρχιτσέλιγγα για να αποφασίσουν τι θα δουν - τι θα σκεφτούν και τι θα διαβάσουν! Είναι γνωστές οι πυρές - μυρίζουν ακόμα οι στάχτες – στις οποίες καίγονταν όσοι είχαν διαφορετική άποψη ή τολμούσαν να σχολιάσουν τα όχι λίγα σκάνδαλα της Εκκλησίας!

Ότι ο Μητροπολίτης Πατρών άναψε και πάλι την πυρά δεν μας κάνει εντύπωση- θλίψη, όμως, προκαλεί σε πολλούς σκεπτόμενους ανθρώπους ότι σε αυτή του την απόφαση βρίσκει σύμφωνους και τους Δημοτικούς άρχοντες της πόλης της Πάτρας.

Μια απόφαση που βασίστηκε σε ένα παραληρηματικό μανιφέστο σκοταδισμού και ψευδών στοιχείων και μας πληροφορει ότι το έργο προσβάλλει το θρησκευτικό αιίσθημα των πιστών τη στιγμή που δεν είχαν καν την ευαισθησία (για να μην πούμε εξυπνάδα) να διαβάσουν το έργο και να ξέρουν που αναφέρονται και με τι αυτό ασχολείται. Γιατί αν το έκαναν δε θα έμπαιναν καν στον κόπο να ασχοληθούν.

Δεν θα ασχοληθούμε, λοιπόν, με τη Συνταγματικότητα της Επιστολής - που σε οποιοδήποτε ευρωπαικού τύπου Δικαστήριο θα συνιστούσε κατάφωρη προσβολή κατά της νοημοσύνης μας και της ελευθερίας μας, ούτε θα κάνουμε χρήση των νόμων του Ελληνικού Έθνους για την ελεύθερη και απρόσκοπτη λειτουργία της Τέχνης, όπως και του νόμου περι προληπτικής λογοκρισίας που θυμίζει άλλες εποχές τις οποίες εποχές, όπως ΟΛΟΙ ΜΑΣ θυμόμαστε καλά, η Εκκλησία ευλογούσε δια των εκπροσόπων της.
Θα πούμε μόνο ότι το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων πολιτών ουδέποτε είχαμε την πρόθεση να θίξουμε και δεν το κάνουμε ούτε εδώ. Η πίστη είναι μια ιερή και προσωπική υπόθεση και έτσι αντιμετωπίζεται και στο θεατρικό έργο και για του λόγου το αληθές, είναι στη διάθεση του οποιουδήποτε το κείμενο της παράστασης.

Εξάλλου, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο σε μια χώρα που στην συντριπτική της πλειοψηφία είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, το έργο θα είχε κατεβάσει αυλαία από την πρώτη κιόλας ημέρα των παραστάσεων του. Αντίθετα, το έργο «Τα κορίτσια με τα μαύρα» σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία καθόλη τη διάρκεια των παραστάσεων του, τόσο στην Αθήνα, όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Κι αυτό πολύ απλά διότι ασχολείται με την Εκκλησία ως ένα θεσμό που ασκεί εξουσία και ως θεσμός αποτελείται από ανθρώπους που πολύ συχνά, όπως έχουμε δει κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχουν υποπέσει σε παραβατικές συμπεριφορές και σε σκανδαλώδη ατοπήματα παντός τύπου (οικονομικά - σεξουαλικά- κατάχρησης εξουσίας κ.λπ.), Ατοπήματα που έχουν απασχολήσει την κοινή γνώμη ουκ ολίγες φορες.

Με τέτοιες παραβατικές συμπεριφορές ανθρώπων, λοιπόν, που ασκούν εξουσία ασχολείται το έργο και ως γραφιάδες έχουμε το δικαίωμα να σχολιάσουμε, όπως σχολιάζουμε και άλλους θεσμούς και την εξουσία εν γένει.

Αν το θεατρόφιλο κοινό πίστευε ότι αυτά που λέμε εμείς είναι προσβλητικά για ευατόν και την πίστη του, δεν θα χρειαζόταν εσας ΆΓΙΕ ΠΑΤΕΡΑ για να μας δώσει ψήφο αρνητική.
Και όποιος θρησκευτικός άρχων παριστάνει ότι δεν συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας και της Μοναστηριακής ζωής, τότε πολύ απλά υποκύπτει στο αμάρτημα της ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ και του ΦΑΡΙΣΑΙΣΜΟΥ!
Μια υποκρισία και έναν φαρισαισμό που ο θεμελιωτής της Ορθοδοξίας ήθελε να πατάξει, σύμφωνα πάντα με τα ιερά κείμενα της Καινής Διαθήκης που διδασκόμαστε στα σχολεία, εκτός κι αν τα διδασκόμαστε λάθος!
ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ και ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ!!!!!!!! ( το είπαμε σωστά Άγιε Πατέρα;;;;;;;)
Ας ανάψει λοιπόν την πυρά ο Μητροπολίτης - έτσι κι αλλιώς, πολλοί πριν από αυτόν έχουν κάψει βιβλία- ούτε αυτό μας κάνει εντύπωση.
Θα 'μαστε εκεί Άγιε Πατέρα για να αναφωνήσουμε όλοι μαζί «ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ το 1967».
Με σεβασμό (στους πολίτες αυτής της χώρας που οφείλει να αναλογιστεί με αφορμή τέτοια φαινόμενα γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ"

Αντιδράσεις για την παράσταση είχαν προκληθεί επίσης και από τις Μητροπόλεις της Ξάνθης και Γιαννιτσών, στους 30 συνολικά σταθμούς της περιοδείας της παράστασης, σε καμία από αυτές ωστόσο δεν υπήρξε αντίστοιχη αντίδραση και από τις Δημοτικές Αρχές.