Pages

Συνάντηση των Επιχορηγούμενων Θιάσων με τον Υπουργό Πολιτισμού

Δεκτό έγινε τελικά σήμερα το αίτημα των Επιχορηγούμενων Θιάσων να συναντηθούν με τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Παύλο Γερουλάνο για μια συζήτηση εφ' όλης της ύλης, κατόπιν νέας συγκέντρωσης που πραγματοποιήθηκε στις 12.00 μ.μ στην είσοδο του ΥΠΠΟΤ. Το πολυπόθητο ραντεβού, που έχει ζητηθεί εδώ και 18 μήνες, κλείστηκε για τις 9 Ιουνίου στις 17.00 μ.μ. 

Την δημιουργία μιας νέας επιτροπής, αποτελούμενης από 14 άτομα από την οποία θα προκύψει ο τελικός αριθμός των ατόμων που θα εκπροσωπήσουν τους επιχορηγούμενους θιάσους, αποφάσισαν σήμερα άνθρωποι του θεάτρου που συγκεντρώθηκαν στην είσοδο του ΥΠΠΟΤ. Η επιτροπή αυτή αποτελείται από τους : Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο,  Θανάση Παπαγεωργίου ,  Αιμιλία Υψηλάντη,  Λευτέρη Βογιατζή,  Λυδία Κονιόρδου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Δημήτρη Τάρλοου,  Γιώργο Σαχίνη, Νίκο Διαμαντή, Παπαδημητρίου, Γιώργο Χατζηνικολάου, Δήμητρα Σύρου, Βασίλη Πουλατζά και Φώτη Μακρή.

Η 14 μελής επιτροπή θα συγκεντρωθεί την Δευτέρα στις 12.00 στο Θέατρο Πορεία, όπου θα μελετήσει όλα τα ζητήματα που έχει θέσει ο Υπουργός Πολιτισμού και θα εκλέξει μια μικρότερη επιτροπή , γύρω στα 7 άτομα, που θα εκπροσωπήσει τους Επιχορηγούμενους Θιάσους.

Κατά την διάρκεια της σημερινής συγκέντρωσης οι άνθρωποι του θεάτρου μίλησαν για τις παγίδες που ενέχει μια πολιτική που διαχωρίζει τους καλλιτέχνες σε παλιούς και νέους αλλά και για αναφορά του Υπουργού σε αδιαφανείς τρόπους λειτουργίας προηγούμενων επιτροπών αξιολόγησης για τις επιχορηγήσεις.


"Ένας Υπουργός που δεν δέχεται να δει τον Σπύρο Ευαγγελάτο, ή την Συντονιστική Επιτροπή είναι ένας Υπουργός, τον οποίο εγώ δεν θέλω " είπε η Αιμιλία Υψηλάντη και συνέχισε "οι νέοι πρέπει να προσέχουν τι τους δίνει η εξουσία. Δεν μπορούμε να δεχτούμε έναν πολιτισμό που διαχωρίζει τους νέους από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες." ενώ σε σχέση με το θέμα των επιχορηγήσεων είπε " Στον προϋπολογισμό που ψήφισε ο κ. Υπουργός υπάρχουν τα 3.000.000 σε δυο κωδικούς. Πάντα οι επιχορηγούμενοι θίασοι έπαιρναν χρήματα από τον επόμενο προϋπολογισμό. Τώρα τα χρήματα του 2011 θα δοθούν για την χρονιά 2011-12 και όχι για την χρονιά 2010-2011 που δεν έχουν δοθεί επιχορηγήσεις, γλυτώνοντας χρήματα. Όσον αφορά στο ζήτημα της αδιαφάνειας η κυρία Υψηλάντη δήλωσε μεταξύ άλλων "προκαλώ όλα τα μέλη των προηγούμενων επιτροπών να απαντήσουν στις κατηγορίες ότι λειτουργούν αδιαφανώς. Ποιός άνθρωπος του θεάτρου θα φορτωθεί με ένα τέτοιο φορτίο, όταν η επόμενη εξουσία θα τον κατηγορεί για αδιαφάνεια." Στο θέμα της αδιαφάνειας και του ηλικιακού διαχωρισμού των καλλιτεχνών αναφέρθηκε και η Λυδία Κονιόρδου : " Στα χρόνια που είμαστε στο θέατρο έχουμε δει Υπουργούς να έρχονται και να παρέρχονται, εμείς όμως είμαστε εδώ και στηρίζουμε τόσα χρόνια το θέατρο. Ο Υπουργός Πολιτισμού σήμερα είναι και αύριο μπορεί να μην είναι. Δεν μπορεί να μας κατηγορεί για αδιαφάνεια και να διαχωρίζει τους νεότερους από τους παλαιότερους."

Ο Διαγόρας Χρονόπουλος , ο οποίος δεν ήθελε  να μπεί στην Επιτροπή  είπε χαρακτηριστικά για την γενικότερη κατάσταση "Δεν πιστεύω και δεν ελπίζω σε τίποτε".

Τέλος η Αννίτα Δεκαβάλα, μιλώντας για το Θέατρο των Εξαρχείων , που πέρσι δεν έπεσε στην παγίδα να κάνει παραγωγές, είπε σχετικά με το θέμα των επιχορηγήσεων : " Το γεγονός ότι το θέατρο βρίσκεται σε μεγάλη ακμή στην Αγγλία οφείλεται στο ότι το δουλεύει πολύ καλά ο θεσμός των επιχορηγήσεων. Ο Αρθουρ Μίλλερ είχε πει ότι αν επιχορηγήτο το θέατρο στην Αμερική θα είχα γράψει τα διπλάσια έργα. Κανείς δεν είπε να μην δίνονται χρήματα για το νέο αίμα αλλά δεν μπορεί να γίνονται διακρίσεις".


Αναστέλλεται η λειτουργία του Θεάτρου Μέλι

Την αναστολή της λειτουργίας του Θεάτρου Μέλι, ύστερα από 12 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, ανακοίνωσε με επιστολή του ο ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Γιώργος Χριστοδούλου κάνοντας λόγο για γκέτο παρανόμων που έχει σπείρει το φόβο και την ανασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή της Πλατείας Βικτωρίας. Παρόλα αυτά τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες της Εταιρείας Θεάτρου Θεώρημα, που στεγαζόταν στο Θέατρο Μέλι δηλώνουν την πρόθεσή τους να ανοίξουν έναν διαφορετικό κύκλο ποιοτικών παραστάσεων, περιοδεύοντας ανά την Ελλάδα.

"Για 12 συνεχόμενα χρόνια ο Γιώργος Χριστοδούλου ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΕΛΙ έκανε έναν μεγάλο αγώνα για να προσφέρει στο κοινό ποιοτικές παραστάσεις υψηλών προδιαγραφών, με στόχο να δημιουργήσει έναν ζωντανό πολιτισμικό πυρήνα που θα διαδραμάτιζε έναν ουσιαστικό και δημιουργικό ρόλο στα θεατρικά μας δρώμενα.
Η προσπάθεια αυτή πήγαζε από την αληθινή του αγάπη για το θέατρο με την ελπίδα να καλύψει τις ανάγκες του ενήμερου κοινού και να προσελκύσει όσο το δυνατό περισσότερους νέους ανθρώπους σ’ αυτό. Πράγμα που το κατάφερε. Το κοινό ανταποκρινόταν  σε αυτή την προσπάθεια και αυξανόταν χρόνο με τον χρόνο.

Δυστυχώς μπαίνοντας η Ελλάδα στην περίοδο που όλοι μας μετράμε απώλειες και προσπαθούμε να επιβιώσουμε αναγκαζόμαστε να αφήσουμε πολύτιμα για μας πράγματα που στήθηκαν με πολύ κόπο, μεράκι και απέραντη αγάπη.Όταν ξεκινήσαμε στο ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΛΙ, η πλατεία Βικτωρίας ήταν γεμάτη φωνές χαρούμενων παιδιών, νέων και ηλικιωμένων που απολάμβαναν τον καφέ τους στον απογευματινό ήλιο. Σήμερα δυστυχώς αυτή η ίδια πλατεία και η ευρύτερη περιοχή έχει γίνει ένα επικίνδυνο γκέτο παρανόμων όπου όχι μόνο δεν μπορείς να παρουσιάζεις Τέχνη αλλά ούτε ακόμα και να περπατήσεις μέρα μεσημέρι χωρίς φόβο και ανασφάλεια.

Εξαιτίας λοιπόν όλων των παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΛΙ, ο χώρος που στέγασε τα όνειρά μας και τις προσπάθειες μας για Πολιτισμό αναστέλλει την λειτουργία του.   Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά  μας όλους τους ανθρώπους που έστησαν, συμμετείχαν, ακολούθησαν και μοιράστηκαν το κοινό μας όραμα. Τους συνεργάτες μας, τεχνικούς, ηθοποιούς και κοινό. Ένας δημιουργικός κύκλος κλείνοντας, ανοίγει έναν καινούργιο.

Κι επειδή  εμείς όλοι οι συνεργάτες της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΘΕώΡΗΜΑ που στεγαζόταν στο ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΛΙ, δεν παραιτούμαστε, δεν υποκύπτουμε, δεν αφηνόμαστε στην παρακμή που μας οδηγούν, θα ανοίξουμε έναν νέο διαφορετικό κύκλο συνεχίζοντας να αγωνιζόμαστε, να προσπαθούμε και να δημιουργούμε ποιοτικές παραστάσεις τις οποίες θα παρουσιάζουμε περιοδεύοντας σε όλη την Ελλάδα.

Ο δρόμος είναι δύσκολος. Η προσπάθεια να ξεπεράσεις την δυσκολία με πείσμα, επιμονή και ελπίδα είναι ο τρόπος που σε οδηγεί τελικά στην κατάκτηση των ονείρων σου.

Παίρνοντας δύναμη απ την θετική ανταπόκριση και την αγάπη του κοινού μας, θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε σε αυτή την μορφή Τέχνης που δίνει στον καθένα μας χωριστά ότι αναζητά η ψυχή μας από αυτήν…", αναφέρει κλείνοντας στην επιστολή του ο Γιώργος Χριστοδούλου.

Ο Γιώργος Χριστοδούλου και η Εταιρεία Θεάτρου Θεώρημα

Ο Γιώργος Χριστοδούλου γεννήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου και είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου καθώς και της Ανώτερης Σχολής Ηλεκτρολογικών της Σιβιτανιδείου ενώ στη διάρκεια των σπουδών του στην δραματική σχολή συμμετείχε στην πρώτη μεγάλη περιοδεία που έκανε το Εθνικό Θέατρο με το "ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ" στα έργα: "ΔΩΔΕΚΑΤΗ ΝΥΧΤΑ" του William Shakespeare και "ΤΟ ΦΥΝΤΑΝΑΚΙ" του Παντελή Χορν. Σκηνοθεσία Μήτσου Λυγίζου. Στην θεατρική του καρριέρα έχει συνεργαστεί με το θίασο της Έλλης Λαμπέτη , με το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, με το Θέατρο Έρευνας και έχει παρουσιάσει δουλειά του σε πολλά θέατρο συνεργαζόμενος με πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως η Κάτια Δανδουλάκη, ο Γιώργος Μοσχίδης, ο Γιώργος Μούτσιος, η Κατερίνα Ανδρεάδη, η Κατερίνα Βασιλάκου, η Σμαρούλα Γιούλη, ο Πέτρος Φυσούν, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος, η Ζωή Λάσκαρη και πολλοί ακόμα. 

Με την Εταιρεία Θεάτρου Θεώρημα παρουσίασε ως το 1999 έργα σε διάφορα θέατρα , όπως το Άλσος Ζωγράφου, το Θέατρο Ιλίσια και το Θέατρο Αθηνά ενώ από το 1999 και μετά η Εταιρεία απέκτησε την δική της θεατρική στέγη στο Θέατρο Μέλι, παρουσιάζοντας εξαιρετικές παραστάσεις υψηλού επιπέδου ανάμεσα στις οποίες οι : "Ιζαντόρα" του Μάρτιν Σέρμαν και η ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ” του John Patrick Shanle ενώ η τελευταία παράσταση ήταν ο "Φιάκας" του Δημοσθένη Μισιτζή σε σκηνοθεσία Πάνου Σκουρολιάκου.