Pages

Συνέντευξη με την Ελένη Σκότη

Ελένη Σκότη: «Έχω
συναντήσει γυναίκες
σαν την Τσούνγκα…»



Η θεατρική της διαδρομή με την
ομάδα «Νάμα», της οποίας απο-
τελεί ιδρυτικό μέλος, ξεκινά το
1996 στο θέατρο Πολιτεία, σκη-
νοθετώντας το έργο η «Η νύχτα
με τις μάσκες», ενώ το 2000 τα
θεατρικά της όνειρα αποκτούν
επιτέλους μια μόνιμη στέγη στο
θέατρο Επί Κολωνώ, με το έργο
«Αγαπητή Έλενα» της Λουν-
τμίλα Ραζουμόσκαγια να κάνει
ποδαρικό χαρίζοντάς της το
βραβείο καλύτερης σκηνοθε-
σίας. Τη χρονιά που μας πέρασε, η
τεράστια επιτυχία του «Rottweiler
» θα χαρίσει στην Ελένη
Σκότη το 3ο βραβείο καλύτερης
παράστασης και σκηνοθεσίας
στα βραβεία του Αθηνορά -
ματος: «Ήταν μεγάλη τιμή για
μας να συμπεριλαμβανόμαστε
στις καλύτερες παραστάσεις
δίπλα από μεγάλα ονόματα
όπως ο Στ. Φασουλής και ο Δ.
Παπαϊωάννου…», θα πει λίγο
πριν μας μιλήσει για το «Λα
Τσούνγκα» του Μάριο Βάργκας
Λιόσα, που ανεβαίνει από τις
11 Φλεβάρη στο θέατρο της
οδού Ναυπλίου.


Γεννήθηκε στη Βυρηττό και,
ως κόρη Αμερικανού διπλω-
μάτη, έζησε αρκετά χρόνια στη
Μέση Ανατολή. Στα 15 της πήγε
για σπουδές σε ιδιωτικό σχολείο
στην Αμερική και από τότε
έμεινε και σπούδασε εκεί. Λόγω
της ελληνοαμερικάνικης κατα-
γωγής, δυσκολεύτηκε αρκετά
να αποφασίσει πούβρίσκονται
τελικά οι ρίζες της, όμως μετά
τη γέννηση της κόρης της πήρε
την απόφαση να επιστρέψει
οριστικά στην Ελλάδα, μοιρά-
ζοντας τον χρόνο της ανάμεσα
στη σκηνοθεσία και τη διδα-
σκαλία της αυτοσχεδιαστικής
προσέγγισης στο Studio Nama.
Το έργο που ανεβάζει σε
λίγες μέρες με την ομάδα της
εκτυλίσσεται σε μια παραγκού-
πολη της Λίμα του 1945, μέσα
στο καφενείο της Τσούνγκα, την
οποία υποδύεται η Καρυοφιλιά
Καραμπέτη. Η ηρωίδα είναι μια
γυναίκα κλειστή, γεμάτη με ένα
μυστήριο που λειτουργεί ως
συναισθηματική ασπίδα μέσα
στην κλειστή, ανδροκρατού-
μενη κοινωνία όπου ζει: «Η
Τσούνγκα αντιπροσωπεύει όλη
την εσωτερική δύναμη των
γυναικών σε αυτές τις χώρες,
γυναίκες που έχω συναντήσει
κι εγώ στη Μέση Ανατολή», όσο
για την επιλογή της Κ. Καραμ-
πέτη «ήθελα από καιρό να
συνεργαστώ μαζί της. Το τηλε-
φώνημά της ήρθε την κατάλ-
ληλη στιγμή, καθώς συνέπεσε
με τη χρονική περίοδο που έψα-
χνα πρωταγωνίστρια για το
έργο. Από την πρώτη στιγμή
μού ζήτησε να την αντιμετω-
πίσω όπως και την υπόλοιπη
ομάδα και πιστεύω ότι έχουμε
χτίσει μια γέφυρα επικοινωνίας
που βασίζεται στην ειλικρίνεια
και την εργατικότητα».
Το «Λα Τσούνγκα» είναι ένα
από τα σημαντικότερα έργα του
Βάργκας, ενδεικτικό του ύφους
του μαγικού ρεαλισμού που
διέπει την απόδοση των χαρα-
κτήρων, συνθέτοντας μοναδικά
την υποκειμενική με την αντι-
κειμενική πραγματικότητα και
δημιουργώντας έναν φαντα-
στικό κόσμο, με τη μόνη δια-
φορά ότι στο τέλος οι άνθρωποι
δεν έζησαν «αυτοί καλά και
εμείς καλύτερα», απλώς έζησαν!


Δέσποινα Ραμαντάνη
Metro, 08/02/2010